Duktig flicka

Inatt vaknade jag vid tolv. Kissnödigheten hade slagit till och jag flyger ut i korridoren mot toaletten.  Men i min snabba framryckning märker jag att någon är i köket. Isar sig i kroppen. Jag hör ingen, går på toa och kommer ut i förhoppning om att jag bara inbillade mig att det lös. Men icke, jag skyndar mig ner och hör någon gå mot köksdörren. Jag smiter snabbt in på mitt rum och stänger dörren för att ingen ska följa efter.
Jag stod en stund och tänkte på om jag skulle låsa men bestämde mig för att inte göra det då inget hemskt hänt de andra nätterna jag sovigt med dörren olåst.
Sen stördes sömnen igen av att kl 2 slog det i elementen igen. Irriterande som f*n då sömnen blir rubbad och hon som äger stället sakt att hon ska stänga av vattenledningarna på nätterna så att det inte ska knäppa. Elakt att inte göra som man sakt... Hon lider ju inte av det.
6 ringer klockan. Ligger och drar mig till halv sju. Världskönt =) Käkar frukost på diskbänken i köket och åker sen iväg till jobbet med de andra. Dom är oxå trötta.. Några han inte sovit en blund efter kl 2.
På jobbet rullade det på fint, dock så var sjuklingen lite seg men det har jag överseende med. Hihi.. Bara en stund innan vi skulle slå igen för dagen så händer något märkligt. Ett muller utav dess like som låter som hela pallstället ramlar ihop får mig att huka mig och hålla för öronen, madde att få magknip, panik och blossanderöd i hela ansiktet och Maria att tappa andan. Micke som kör trucken tror även han att det är han som förstört pallstället och hukar sig i trucken. Men icke, de var bara ett jävla plan som tyckte det var kul att åka över oss, nära marken och utan andledning. Kul att det händer lite juförsig =)

Vi slutar, åker till Livslyckan och byter om för en prommenad i det aldeles yppeliga sommarvädret. Skönt att röra sig lite, komma igång och få frisk luft efter en dag i ett kallt föråd där det inte händer mycket. Vi bubblade, mötte massor av militärer på olika övningar och jag lärde mig en mycket fin slinga att gå. Vi kom hem, stretja, ggjorde armövningar och sit ups tills musklerna krampade och sen duschade jag. Skönt. På med nya mjuka byxorna och nu sitter jag här och har det bra. J*vligt bra.
Nu väntar jag bara på att Älsk ska ringa och bubbla lite. Ska väl se på tv och kanske rita en sväng. Nu ska jag glo på "Se upp för dårarna"
Mycket bra, mycket bra..

Kramar om


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0