If I do...

Förra veckan var en hemsk jobbvecka. Måndagen bestod av undanröjning och förberedelser inför invigningen. Märkte pallställ och räknade jumpaskor. Dagen efter var de dagen med stort D och jag höll på att dö. I invigningströjja och fula arbetsbyxor (Fattar värkligen inte varför inte vi fick vara lika fina som de andra guiderna) gick jag runt och guidade några högt uppsatta herrar och en civil man. Kändes som att jag inte kunde någonting dom ville veta. Men jag överlevde och vart välbemött under måltiden. Efteråt rann svetten och jag var helt slut. . .
Onsdag och vi började inventera. Och sen inventerade vi och så inventerade vi lite till. Det var en vecka full av oroligheter, olika direktiv och ändrade planer stup i ett. Ingen bekväm arbetsmiljö. På fredagen fick jag veta att en av grabbarna på jobbet inte kunde åka till Karlsbog och jag fick frågan om jag kunde åka. Lockad av de som skulle åka såg jag en kul vecka framför mig och tänkte väl inte klart helt innan jag sa ja. Jag hade hunnit gjort så fint och bra hemma på denna tid. Istället är jag borta och unnar mig lite egentid utan alla mina bilder och annat vettigt som jag skulle behöva...


Fritidsmässigt han jag med svampplockning, popcorntårtbakning och massa bus med min lilla älsk. Dock inte städning, svampränsning och packning.

Det var iallafall en tung vecka. Hoppas på att slippa fler sånna.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag är med dig nu! Iofs inte på samma breddgrad men nu är jag BACK! Imorgon dock hos L (alltså inte kontaktbar förutom på ev. rasterna), men det ska nog gå det med!! Men ingen Elin bredvid mig och ratten, som sussar gott för att i precis rätt tid kvickna till innan grindarna. Fattar verkligen inte hur du lyckas??? Lär mig!

Kram kram kram kram

2009-09-07 @ 21:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0