Söndag, ljuva söndag

Tittade in en väns bild på fejjan idag. Det var en bild av hennes två söta barn och sen endel av det jag antar är hennes hus. Så fint hade hon. Inte pedantiskt "uppställt och undanplockat" för fejjanuppdateringen. Utan det var en filt någon lekt med, en lite utdragen stol, en barnvagn.. helt enkelt ett hus där folk levde och rörde sig och var så fint. Vart jätte glad!
Det kändes som att det faktisk finns människor som fottar lite som jag. Jag är dålig på att arrangera och styra mitt motiv, vill ha det som det är. För det är ju så jag får idén och så jag vill fånga det på bild. Alla har inte samma tänk och tycke.. och det är inget fel i det. Men jag var lite fundersam över mitt eget fotande och fick nu en kick i helt rätt riktning. Ska fortsätta så som jag är <3 När jag kommer hem finns faktiskt en tanke att jag ska börja ta arrangerade bilder. Har några som jag planerat in och runt som jag tror skulle göra ett kanonjobb om dom ville. Men vi får se om dom vill kan och om det finns tid. Våren är ju iallafall den period som jag älskar att fota i mest. Så det kanske passar bra med lite estetisk läggning nästa år när jag får uppleva den svenska våren igen! Får väl hojta om ni vill ha nått på bild.. kanske just dig? :)
 
Knakar lite fint i min kropp när jag rör mig. Yogan satt fint och förhoppningsvis kan hon komma hit en gång i veckan och köra med oss. Det vore helt gudomligt att få in lite rutin i det här och kunna plocka hem lite rörelser att fortsätta med. Tydligen så var dvd-yoga nått som vår instruktör tyckte var helt okej (tillskillnad mot vad jag hört tidigare) och det gjorde mig med glad. Lite hemma träning i min ensamhet har jag då rakt inte dött av förr och att bara kunna sträcka loss kroppen någon gång i veckan i lägenheten för att därefter smita in i duschen och kunna slappa i soffan i badrock efteråt, det är inte en dålig tanke i min värld.
Vattengympan ska med få vara på min planering när jag kommer hem. Kanske att den var lite enformig och kanske inte det absolut roligaste jag gjort. Men det var bra träning, det var nått jag gjorde med bara min mamma och jag älskar vatten! Klappat å klart helt enkelt. Box å kicken är såklart med inräknat i träningen eftersom det är en annan sida av mig som behöver det. Mitt ego kanske man skulle kunna säga. Jag får peppa och trycka på de små knapparna på de runt om så dom ger det där lilla extra och man får lära känna sin kropp på ett sätt jag inte kunnat förut. Att peppa någon annan är bland det roligaste jag vet! Sen så är det såklart kanotpolon som får sista tjingen på delad plats med dykningen/vattenfysen som med är jätterolig. Kanotpolon vet jag inte helt säkert om jag ska spela eller vara med runt om. Det är roligt på många sätt och vis och jag är väldans fast i människorna som är i den klubben. Dom är nått extra i mitt liv helt enkelt.. Dykningen/vattenfysen är underbar då den är i badhuset och jag får simma och vara i den där miljön som jag trivs så bra i. Inga ljud mer än de vågor som blir av de runt om och min egen andning. Men som ni ser är det för mycket redan här.. När jag kommer hem får vi se vad som blir vad!
 
Håret har precis torkat efter duschen och frukosten har lagt sig som ett mättande lock i min mage. Fortfarande grymt bra på matsidan och det känns kanonskönt att det funkar. Det är ju nu snart den tunga biten kommer, när kroppen börjar protestera mot att socker och fett inte existerar mer i min inmatning. Det är då precis allt blir tungt och svårt att motstå! Men jag ska klara det här. Känner mig bättre när jag är såhär duktig.. mår bättre, och det är ju det som är poängen!
Nu är det dax att sätta igång jobbandet igen!
 
Ha det bra där hemma på er lediga söndag!!
Kramar om//elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0