Huvudet fullt med... Julgodis?

Ja! Somnade om i morse.. och det ångrade jag bittert när jag vaknade upp timmen efter. Ville inte öppna sig, ögonen. Men efter en timme var jag nyduschad och på g ut i världen. Köpte bubbel på systemet, letade julklapp till barnens pappa och köpte senapssill då mamma vägrar köpa det till mig. Gör mig så lite, när jag får dela allt annat med dem <3 Hoppade in på Måleribolaget och handlade färg till alla väggar, utom panelen, och en takroller. Det vart pengar, dock inte så illa som jag själv trodde. Sprang över med bingolotter till Milla och sen vidare till Bröchan för att träffa hans tjej, hunden, sno en kram och lämna julkort. Sen hem till lägenheten och packa om, ihop julklappar och sen iväg mot landet. Men soppamätaren visade på tank-dax så det var bara att vända. Vägen var hal och full med puckon. Slapp jag bromsa var det inte några problem.. Alla har inte den lyxen! Hemma fick jag Chili nam nam och sen städades det i mammas kök, dammsögs massa golv och svabbades av. Han även med att göra julgodis. Det jag inte han, var det tråkigaste att missa, mors julklapp. Måste tydligen till V-ås och hämta den och jag han inte idag och glömde i torsdags när jag var där med mamma. Suck.. Får komma på nått kul sätt att ge henne det på endå, utan själva beviset. Idioti att blocka ATG-ombuden.. Ren idioti! Öppnar inte förens den 27 igen heller.
Har prövat rödvinsglögg ikväll med. Det var ingen höjdare det heller. För mycket rödvinssmak antar jag.
Trött nu igen..
I morgon ska det kläs julgran på förmiddagen, tändas gravljus på eftermiddagen hela västmanland runt och kl5 är det middag hos A-M och L. Ska äta max frukost innan den middagen. Ska nog vara glad om jag kan gå hem efteråt. Med tanke både på alkoholfronten och matfronten.
Uppesittar Bingolotto och må bra! Får se om min dag i morgon faktiskt kan bli sådär lagom lugn som planerat..
Vädret verkar bli ett sånt som gör att man håller sig inne. Passar mig fint, då blir det pulkaåkning såfort det blir minsta sikt. Tomma vägar är min melodi ;)
Kram på er där ute!
//Elinen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0