Efter 3 dagar i Karlsborg

Jag kan inte påstå att stressen släpte eller att det var "semester" efter jobbet. Hade en inre stress hela tiden..
På måndagen tvingade jag Jimmy att ta med mig till Skövde. HAHAH!! Vi var i på media markt och onoff och liknade affärer. Jag köpte SKATTKAMMARPLANETEN på dvd. Underbaraste filmen. =)
Sem köpte jag lite krims krams till bröllopet. Även ett litet träslott till Molly och en stor bal spån åt den lilla prinsessan.

På tisdagen tvingade jag Micke att köra runt mig och visa olika fästningar och utsiktsplatser i Karlsborg. Underbart vackert och häftigt bygt. 90 år tog byggena. Och då var dom omordärna... *suck*
Här kommer lite bilder :


Här bor vi. På livslyckan...



Påväg in i Karlsborsfästning


Kanontorn. Var lägenheter i förut. Kanonen ingick då i lägenheten och kvinnan i hushållet hade som uppgift att hålla kanonen och dens näsrmaste omgivning fint och prydligt. Ingen blomdekoration där inte =)


Muren uppifrån murkanten


Muren utifrån fästningen


karlsborgsfästning från utsiktsplats


Liten mysig, men blöt, tunnel


Ser ni den väl kamoflerade hemliga grinden =P


Nersprängt i berget fanns två sånna här ställen. Superhäftigt. Abolut ett ställe jag skulle vilja kolla närmare på

Det vart iallafall en helt okej vecka. Eller ja, det är ju bara halva veckan som gått. Men det är underbart att vara hemma fast det är helt tomt. Får se om det går att sova nu i tystnaden utan dragspel och röster i koridorerna. Saknar nog de knäppande väggarna inatt med om jag har otur. INTE!!!! =)

Idag har jag iallafall syndat. Köpte rostat bröd och hade ost på två mackor innan jag han ångra mig. F*N. Aja, vill inte kräkas så det får vara. Straffrunda på mig..
Har åkt med Bustern idag. han var snäll och gick bättre men inte fullt så bra som vi trodde.
Det var underbart väder och partytälten till lördagens bröllop har kommit på plats.
Alla som läser det här kan väl önska sig fint väder till helgen. Skulle vara så bra om det bara kunde vara uppehåll.
Här är båtbruden på kort iallafall i kaxkepsen.
Nu ska hon ha och packa upp sitt pick och pack och packa ner Älsks dator till i morgon och övrig packning till helgen med så det är klart. Skulle vilja ta en snabbpromenix på en timme med men tror inte jag hinner vara så seriös. Ska nog ta en lååååång dusch istället. =P



Så ha det fint alla där ute så skriver jag nog snart igen får jag hoppas.

Sprall/Elin

Kommentarer
Postat av: Stina

Scary place...och då vet jag inte vilket av dem alla ;) Kanske bostaden mest va?! :P ...

Har nu pillertrillat hela kvällen och inte faaaan blir det bättre. Ger upp...

ses imörrn!

2009-08-19 @ 21:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0