En lördag värd att minnas

Vi gick upp tidigt, gjorde matsäck för ev surthungriga magar och åkte iväg mot Arboga. Svängde in på mitt jobb ch fick utan problem gå in i bygnaden (fortet) för att hämta mina telefoner. Ingen hade ringt eller skrivit. Vet inte om jag ska tolka det som bra eller dåligt..^^
Vidare mot Örebro då GPSen sa att det var den närmsta vägen. Ok tänkte jag, det är ju inte 90 hela vägen iallafall. Efter en stund var vi i Nora och en "pakering marknad" blottades efter vägkanten. In där och sen stod vi helt plötsligt parkerade på sopstationen i Nora. "Det är bara 200 meter att gå, det orkar ni" var det vi fick höra. Orkar, ja, men Älsks rygg då? Irriterande när dom tar för givet att han mår bra. Men å andra sidan så kan dom ju inte veta..
Tivolit var inte öppet än när vi kom, antagligen lite bra det då det var marknaden jag var ute efter. Då älsk har ont så gick vi i hans fart men jag måste ha anpassat mig bra för jag han se allt jag ville, han stannade när jag stannade och tvärt om. Kunde inte blitt bättre.
Vi handlade lite saker, dock inget till mig. (På marknaden iallafall =P) Det var mysigt, inte för varmt och inget regn. Folkmassorna började komma när vi var påväg hemmåt så det var ju bra. Dock hittade jag ingen plats att köpa Noraglass på. Lite besviken faktiskt...
Sen körde vi hemmåt igen efter att ha sett en helikopter landa. Oj oj oj, jag glömde nästan det viktigaste. Jag köpte ju en blå kopparbergsdricka. Ska kolla vad den heter sen och ta kort på flaskan för den drickan bara älskar jag. Kanske kan skicka bestälningar med L? Vad tror du Stina?
Nästa anhalt var iallafall Örebro och på vägen dit pratade vi om min lilla Molly. Jag vart ledsen, vill inte att hon ska dö. Kommer bli så ensamt då. Tungt samtalsämne som avslutades med ett bustjafs om vilken avfart vi skulle av på och vart net on net värkligen låg.
Väl på net on net handlades det en pulsklocka, buppelvattens smaksättning, USBminne, En kameraväska (TILL MIG), och två nya telefoner. Och laddningsbara batterier med laddare. Bra skit och en glad skit lämnade stället. Dock gick jag som en kratta jag med vid detta laget eftersom skona hade skaft skavsår på båda fötterna. Blodga skor vart resultatet. Inte ok. Men glad endå =)
Nästa avfart var Pizza hut. Love love love. Äter inte där så ofta då det är så j*vla dyrt. Men prickar man in en lunchtid så bra som vi gjorde så är det överkomligt.
Vi for hem med mig bakom ratten och gick och la oss när vi kom hem. Jag provringde nya telefonen hem till pappa och sen somnade jag. Vaknade av att Gucka ringde och sa "nu åker vi". Min dåliga komentar till Älsk vart "Men jag är nog för trött".... Att man aldrig lär sig. Det fick mig bara att skratta och sen bar det av, mot skjutbanan för att göra iordning den och provskuta med älsks. Det var kul att skjuta. Bilder kommer senare.
Vi var dessvärre tvugna att sluta då gud hälde ut hela vattentunnor över oss från klarblå himmel.
Hem igen där vi spelade age of empires och sen åkte vi till svärfar och bjöd på marknadsköpt pepparsalami och en öl. Han har vart sängliggande några dagar så han behövde prata lite. Sen kom svärmor hem och vi j*vlades med honom som sjutton.,, Stackarn.
Hem igen och kollade på Bedtime stories. Skitbra film. Helt klart sevärd och inte alls så överdriven som jag trodde den kunde vart.
Sen var klockan helt plötsligt halv tolv oc sängen ropade.

God natt


Kommentarer
Postat av: Stina

Ni hinner massor på en dag. Även om ryggarna sviktar... själv så slöade jag hela dagen. Nu sitter jag och morrar för att övriga familjen inte är styrfart på ens :( Men jag ska nog jaga fart på dem!

L hjälper dig säkert!! ;) Så länge Robert är i Berlin så...suck...vilket närminne han har den guben...

Ses imorgon. Pigga, fräscha och busiga...

Kramiz

2009-08-30 @ 10:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0