Öppethus och Bröllop

Gick upp kl 7 i morse. JIPPI vilken sovmorgon. Smink och håret var det som tog tiden av mig och det bar av mot Arboga via Köping precis i lagom tid. (kickan kan vill jag lova)
Kom till jobbet bland de första. Färdig sminkad i guide tröja och jeans. Flipp flopps utefall det skulle regna och en regnjacka. Bröllopskläderna trängdes redan i jobbskåpet. Min Stina vart hemma med enorma magsmärtor (krya på dig) och jag hade gärna haft samma om jag möts av det vi gjode. Yttligare ett papper med anmälda anstälda hade hittats så under de 3 timmarna vi skulle ha guidning skulle vi nu hinna 670 st (ca) Hur?

Kl 10,00 körde jag igång min första guidning. Naturligvis hamnade två högt uppsattagubbar i min grupp och jag ballade ur på det 4 första rummen. (minst) HJÄLP!!!! Allts, hur f*n skulle jag kunna stå och berätta för dom, som vart med och konstruerat stället, mer än de redan vet???? Och varför hoppar dom in i min grupp? Jag som vet MINST!!!!!!
Nå väl, rundvandringen gick på en timma ca och båda grupperna jag han ha värkade nöjda efteråt. Dock tyckte de att det var synd att de inte fick gå upp till fika, kontors och omklädningsrumsdelen, menmen..
Jag lyckades iallafall avsluta min andra guidning prick tolv, springa upp och byta om lite snabbt, se att sminket inte var okej men prioriterade bort det rätt snabbt för att kvart över 12 vara startklar från min parkering.
Exakt 12,40 stod jag på fasters tomt och tittade på alla de uppklädda människor som jag aldrig förr träffat eller sätt. Fina var dom iallafall och MIN KUSIN SKULLE JU GIFTA SIG I DAG!! Entligen gick det upp för mig men stressen byttes inte mot lycka utan trötthet när pressen att säga rätt försvann och behaget att vara på slutdestinationen mötte mig. Jag tog en sider och kände ögonlocken tygas efter första klunken. Tanken slog mig, hur ska detta gå, men jag hade bara till kl 5 på mig att hålla mig vaken så varför inte ge allt en stund till?!? Och sakt och gjort, på med reserbatterierna och gasa..

Plötsligt var det dags för brudparet att göra entre och jag stod berädd med min kamera såklart.
Nu är han gift, entligen och absolut på tiden =)

Grattis!!!!!!!

Efter vigseln var det kramar, mat och fika. Det var tack och grattis tal och mingel. "Min lilla kusin har gift sig nu" fattade jag nog aldrig riktigt lika lite som jag förstår att han har ett av universum sötaste barn. God tårta bjöds det på och cidern började sätta sig på plats. *suck*
Jag ville värkligen bara vara jag och jättesöt (eller nå) men reservbatterin funkar inte på utseendet och jag kände att jag bara vart hängigare och hängigare. Dumt men det fanns inte så mycket annat att gå på efter ett ex antal nätter med dålig sömn (skyller på att Älsk inte är hemma) och massor i huvudet och på schemat. Flåt....
Det var skämt och dikter i micken under kvällen och inte en droppe regn efter vigseln. Helt underbar kväll och jag önskar absolut att det håller till döden skiljer dem åt. Dom är otroligt söta ihop och tror det är dom som ska vara två.

Varje gång Kusin tyckte jag tog för mycket bilder så sa han "-Du, jag tror ***** ringde. Där borta är han i telefon" eller något i den stilen. Knäppis!

Nu har jag åkt hem, då jag inte hade någon manteldragare med mig ikväll. Han är ju på EM. Så jag åkte hem till lägenheten, skjutsad av familjen. Inte helt fel då ögonen håller på att trilla ur huvudet på mig men känns ändå som om kvällen hade mycket mer att ge om jag hade haft mer energi och min älsk med mig.

Nu: Skattkammarplaneten och täcke i soffan.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0