Vad är det som avgör om du ska bli stor eller liten?

Om du inte någon gång vaknar på morgonen, slår upp ögonen och tänker "Idag ska jag ändra världen" så tror jag, tyvärr inte, att du kommer gör det heller. Om du inte vaknar och tänker att såhär vill jag ha det, så blir det inte så heller.

Jag vaknade nyss och såg framför mig hur jag vill ha det...
Jag påstår inte att man inte kan vara flexibel, snarare tvärtom. Men jag tror på den tanken att människan, för att klara av stordåd, behöver ett mål. Något som lockar dem att komma och/eller göra det dom en morgon bestämt sig för.
Men, som jag skrev ovan, så bör man vara flexibel. Utan flexibilitet är vi inget....
Ibland orkar man inte vara flexibel, och jag vet inte hur det är med dig, men jag, jag faller.
Ensam anser inte jag vara stark. Ensam är Ensam. Endel är skapta för det, men många är en "du och jag".

Jag är en "du och jag" och jag kan inte se mig i framtiden ensam. Jag ser min älskling i istortsätt alla mina tankar om framtiden. Inte då jag tänker jobb och honom liggandes bredvid mig en solig dag på stranden (Ni som känner honom vet varför) Och det är inte för att jag inte tror på oss i all evighet. Utan för att jag vet att med stor sannolikhet är han inte med på just det kortet. Men jag vet också att han aldrig kommer vara speciellt långt bort. Och det är skilnaden på en "du och jag" och en Ensam.

Det var allt från mig och tankepanelen högst upp. God natt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0