Nu ser jag bara en glad jul framför mig

Kläderna är framtagna, julklapparna inslagna, granen ska kläs och det är helt okej städat här hemma. Skönt...

Har vart och tränat en sväng kanotpolo nu på kvällen. Fick ett sött paket av Jenny penny päron, alias Björn. Är lite nyfiken så det åker nog upp direkt i morgon bitti!! ^^

Nu kommer lite bilder:


Kass bild men ni ser att detta var ju inte okej, eller hur?! =P


Så det fick bli såhär istället. Och det är ju bara jag som kommer störa mig på det så varför ändra.. Snart ska ju gardinerna ner igen iallafall.. (julig, ja. Men inte perfektionist)





Julstädat kök. Underbart men nu ska ni få se det helt klart....






KLART! Lånade en stång av mor och även gardinerna. Sen upp med apelsinen och några snöflingor.




Och såhär vart skåpluckorna i köket. Jag vart jättenöjd. Tydligen lite mer nyår än jul, men det kan jag leva med..




Eftersom nötter i det här huset inte går åt köpte jag yttepyttelite i år. Men det såg så pass fjuttigt ut så jag var tvungen att göra lite "mer" av det hela..




Färgade Jennys hår i söndags kväll. Mumsigt och jättekuligt!!




Jenny bjöd på mat för att betala hyran på kudden som bott hos oss ett X antal veckor. Det vart kött och pommes, riktigt gott och naturligtvis popcorn. Med ett och annat chips. Sen smakade jag på Blossas nya Apelsinglögg. Jag tyckte den var JÄTTEGOD och rekomenderar den starkt...




Nu är alla klappar klara och väntar på att få bli utdelade i morgon. =) Min egen Snabbfot har redan fått sitt paket och hon förstår inte att hon förtjänar det. Men det är ju bara en massa busiga saker som jag samlat på mig åt henne under hösten eftersom jag inte fick ge henne nå soppapengar för sammåkningen. Det var ju ändå ingenting jämnfört med vad det borde vara. Och så för att hon lyser upp min dag förstås ^^




Jag gjorde julgodis idag. Och om ni kollar uppe till vänster på bilden ser ni vad som hände första gången jag ställde ut dem. Då stod de på bordet....till en början... Man lär sig av missarna. Gott vart det iallafall ^^




Här tar jag kort på pappas granar från bilen. Var inte världens lättaste (som pappa sa) att hitta gran med så mycket snö överallt.. Men Älsk hittade en tillslut. Själv körde jag taktiken; klivner dig i snön i början, bli kall och kör bilen resten av trippen ^^

Nu får det vara nog med bilder och skrivande idag! Jag gillar dagens blogginsats och hoppas kunna fortsätta i detta tempo och storlek i framtiden. Dock tror jag inte på det men viljan finns iallafall =)

Hoppas ni alla där ute får en riktigt god jul!
//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0