Öring

I fredags var det inte riktigt som jag tänkt mig...
Vi åkte vattenskidor och ring och hade jättekul, men stressen han upp svärfar och på en femöring vände vi och var tillbaka inne i stan. Men jag han åka ring, och kom upp direkt på skidorna och han sola med för den delen. Nöjdast!
Men då började packningen till paradissjön. Handla mat dit och grejja ihop båtmotor, kläder och cyklop.
Är lite släpigt men det går ju undan om man vill. Men jag måste värkligen sätta mig ner och skriva packningslista....
Efter en sväng och hjälpa flyttnissen och kasta upp en plastbåt på taket på min bil så bar det iväg.
vVi tog en båt för att hämta de andra på släp tillbaka. Väl framme var nycklarna kvar i bilen. Bara vända och åka igen. Men när vi krokat ihop båtarna tog soppan slut i båtmotorn. Det var bara att börja ro det...
Kalle satte sig och fiska så rodde jag, glad och lycklig, för att hämta dunken.
Det var en rolig kväll, vi grillade och sen sov vi bredvid husvagnen. (efter att blåsit upp dubbelmadrassen med lungorna, tur att Älsks är enorma) Perfekt varmt nu i värmen med öppna sovsäckar.

Dagen efter kom min mor och far och lillskiten med Bamse ner och snorkla och fiska lite. Inte så specielt vart i vattnet men det var okej när man väl var i och jättesvalt och skönt när man kom upp.När badkläderna skulle på insåg jag att min väska inte var grönvit längre.. Den var svart av små myror. Godispåsen var invarderad och alla kläderna. Bara att skaka av och se glad ut.
Dom stora babblade mäst men jag tyckte det var jättekul endå. Roligt att träffa dem =)
Sen åt vi mackaroner och köttbullar och jag övade på att ta ner tältet. Gick riktigt bra faktiskt.
Sen fiskade vi och jag fick en öring =) Första öringen på jätte länge som jag får upp.
Efter det låg jag på bryggan och tog bort meddelanden ur telefonen. Fans ingen mottagning så då fanns inget bättre för tillfället.. Åkte hem och städa de upp lite. Så kom gurra och vi käkade öring och klyftpotatis. Fiiint !!!

Men nu ska jag snart träna. Ha det bra! //Elin

Kommentarer
Postat av: Stina

Jodu...ibland blir det lite galet, men ganska bra endå vad det verkar? ;) Myror i brallan...läbbigt...



Knät är blålila ff men känns ingenting. Konstigt det där?!?! Visst blev det bra med klänningarna!! De är supernöjda!

Hunden fick stanna hemma från Köping. En champis ska ha päls överallt (en rakad skinka just nu), annars är det inget att visa upp tycker jag. För den delen så var det en helmysko domare som jag inte fattade alls vad han ville ha för typ. Det hade nog inte gått så bra....så jag grät inte över mitt bortval. Hunden var däremot jättenöjd över att få stanna hemma i källarens svala, själv höll jag på att rinna bort där i hettan. Phu!! Men visst fick jag snygg bränna? hehehe...

Kram på dig!!!!

2009-07-20 @ 10:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0