Veckans bloggande utan internet

Påväg!

Nu sitter jag här i bilen och är snart framme vid en stuga där Älsks kompis finns.
Hans familj äger stället och vi får hälsa på. Vi har med oss båten och hoppas på
bättre väder än vad det ser ut att bli hemma iallafall. Har setat och glott ögonen
ur mig på Deth race. En underbart charmig film i alla ära. Den fångade mig. Som
tur var så var det en "paus" vänlig film så när vägen började svänga och åksjukan
sätta sig in så kunde den hamna på "fortsättning följer" listan. Så jag har
alltså inte sett slutet än men kan ändå säga att den är sevärd.
Just precis nyss =P åkte jag förbi ett par enorma paraboler mitt i skogen.
(var ju tvungen att titta noga på dem innan jag kunde skriva =))
Träden var som tandpetare jämnfört med de där. Otroligt fashinerande.
Tänk vad forskningen har tillgång till...
Nu är det mindre än 10 minuter tills vi är framme så jag ska förbereda mig
på att få gå på toa. Det kommer inte sitta fel kan ni tro.
Nu svänger vi av stora vägen och jag ska kolla vart vi ska så jag ev kan
hitta ut från stället igen. Hihi.
God natt på er


23:18 2009-07-06

___________________________________________________________________________________________________


Hejsan!
Nu sitter jag på "min" säng i en liten stuga på västkusten. Riktigt mysigt här.
Vi har fiskat, utan större framgång och varigt ner till Grebbesta. Mycket fint ställe.
I Grebbesta var vi in på helsobutiken och handlade bröd på burk, enligt Totte. De ni =)
Vi åt även en glass var i hamnen och hade det bra.
Har kollat på Morden i midsommer nyss och ätit spagetti och köttfärssås. MUMS!
Nu sitter dom ute och skjuter kolsyrepistol så jag ska ut och babbla lite med dem.
(självklart försöka spöa dem oxå =))

Kram på

ps: Vi halade föresten upp ca 6st krabbor som vi käkat nu på kvällskvisten. MumS!


23:00 2009-07-07
_________________________________________________________________________________

God morgon!

Solen skiner och himlen är blå. Jag ska ta en dusch och klä mig i linne och badkläder.
Sen blir det lite frukost och om jag gissar rätt ska vi åka båt sen. Blåser mer idag är
jag rädd, men det ska nog gå bra. Har ont  nacken efter gårdagens studsmattehoppanden.
Så går det när man blir gammal, orolig och stel. Jag föredrar att hoppa på benen hädanefter
iallafall. Kul det med =P
Nej nu ska jag plocka ihop mina kläder och schampo så jag är klar att duscha när Kalle är
klar och kommer instormandes. Hihi.

kramar


10:37 2009-07-08

_________________________________________________________________________________


Dethär blogganet kan inte vara min grej. Som nu har jag inte skrivit på länge igen. Det
är inte så att jag inte har tid, för det har jag. (har haft denna vecka iallafall)
jag kommer bara inte gång med skrivandet.

nåja, idag har vi vart i en vikingaby och sedan på havetshus. roligt båda två kan jag lova.
sov som en stock hela vägen hem efteråt. Älsk och Totte har grejat med krabnäten som dom
ska iväg och lägga ut snart. Jag var iväg med en grabb och hans tjej och hämtade en broder i
skaran som överaskning åt modern. Det var ett litet äventyr isig då stationen inte alls
låg centralt. Men efter vägbeskrivning så hittade vi rätt.
Ikväll ska vi grilla i grårusket, är det tänkt. Ska bli gott gott.
Dagen har istort vart grå och regn till och från. Mysigt med lite utflykt.
Känner faktiskt en viss hemlängtan. Men men snart är denna "kortsemester" slut och då
jag snart tillbaka så njuta det sista är vad jag ska göra. Nu ska jag glo tv tänkte jag.


Kramar


19:38 2009-07-09
__________________________________________________________________________________________


Påväg hemmåt nu då.Först tog jag mig friheten att ta sovmorgon till nästan 12. Jätte
mumsigt ska ni veta. Var endå inget jag ville göra uppe och sömn är bra ibland.
Åkte vid 5 tiden efter att ha bokserat upp båten med vinshen och
snöret till bilen. Mycket intressant litet äventyr. Brända lammeller och mycket blöta
kläder. För inte ska solen skina när man ska hem inte. Nej, nej för då vill inte jag åka
hem iallfall =)
Sen var de packning och städning. Vi fick med oss Totte hem oxå kan ni tro. Med en Morgan
och några öl. Haha, han kissade minst en minut när vi väl hade stannat. Fixat skjuss till
och från Jenny nu så nu är jag lugn...
Har börjat spela "kungen" på datorn. Längesedan jag la kort sådär.
Mycket bus i bilen. Tyvärr poppade jag och Totte så mycket att vi väkte Älsk. Flå´t.
Och jag bestämde att "titta på mig..." som Totte gör så himla snyggt med min och allt
behöver hamna i det framtida filmregistret jag ska skaffa. Tillsammans med det underbara
"är det du eller jag som är kapten på den här båten" mellan älsk och Lasse i varsin
polokanot. Detta är två svårfångade snuttar. Men halt klart värda att kämpa för =)
Men nu är det inte långt kvar hem. Ska spela mer kort ...

21:45 2009-07-10


Ps: Snart är jag hemma *lycklig*

___________________________________________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0