Hela Egyptenresan (minus bilderna)

Ditfärden

Det var otroligt skönt att veta att vi skulle lämna mörka, stressiga Sverige bakom oss och bara göra Iiiiingenting ett tag.("bara vara ledig, ledig ledig. Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid. Inte göra någonting, någonting alls.Bara göra nåntingnånting najs..") Handlade en tidning på flyget och en MER naturligtvis. Sen käkade jag en kokostopp, stor som ett hus och dyrsom, ja, mycket pengar helt enkelt. Flygplatsens tax free är ju lixom inte alltid så ekonomiskt...
Var inte så sugen på att handla något på nervägen. Släpa på det sen lixom.. Inte så lockande. Jag ringde hem till Far och sedantill Mor på jobbet. Sen smsade jag mina små jobbarkompisnissar att inte skicka massa skit till mig så jag fick batala multumsen :P Hade dock inte behövt smsa det för dom är rätt smarta själva och jag hade ändå inte telefonen på.
Klädvalet för dagen var väl hitintills sisådär. Jag hade en tunn sommarklänning, strumpbyxor, huvtröja och mössa och halsduk(såklart). Ute var det isande men inne helt okej. Kändes dock helt fel när jag hade tryckt ner fötterna i min gympadojjordessutom. Men på flyget satt vi efter en stund och lyfte enligt tidsrytmen.
Jag har alltid lite extra fjärillar i magen när vi lyfter. Känns som att det är det ögonblicket som kommer avgöra om jag bliråksjuk resten av resan eller ej. Men det gick bra och vi hade nya fina snorkelpåsar att kolla på innan vi var framme. Hahaha.
5 timmar var resan. Lite myror i benen helt klart. Vi käkade hemmagjorda skagenröremackor och MER på resan. Satt bredvid enmycket trevlig tant. Såg de sandiga landskapen när vi gled över egypten, nilen, pyramiderna, de otroligt raka vägarna ochbergen. Massor med berg, överallt...
Jag hade redan innan vi lyft fråna Sverige dissat tanken på att åka och se pyramiderna men vart nu 100% säker på min sak. Varen bra bit mellan flygplasen och pyramiderna lyftvägen. Alltså inget för en lätt åksjuk Elin i en buss med militärer. Nej påden..
Värmen mötte oss naturligvis redan i dörren ut från flyget. Skönt! Hoppade på en buss och såg redan där paret som alltid kommerfinnas med i våra minnen. Vi döpte dem till "Skrik och panik" ganska omgående. Standardorden man hörde var -"J*vla kärring!"och sen bara som en skadad katt efter henne.. Så fulla.
På flygplatsen fick vi fylla i om vi var friska från svininfluensan. Stod vakter och läkare med ansiktsmasker direkt innanfördörren. Sen fick vi fylla i fler lappar, få visum, gå igenom kontoll och sen kontroll och sen, ja lite mer sånt... Hämtade våraväskor som som tur var låg kvar på bandet. Ut i värmen igen och hoppade på en Vingbuss efter ett mycket kort toabesök. Blä redan där och ändå stod städpersonalen precisutanför.. (Suck) Bussen hade AC (^^) och efter 20 minuter så var vi framme vid The Grand hotell. Man fick peka på sin väska ochdom skrev upp vårt rumsnummer på den och bar sedan ner den åt en. Dock inget för den som har ömtåliga saker med sig för dethade visst legat väskor både här och där. Vi fick en välkomstdrink när vi kom in i det svala och mysiga receptionen. Vi fickvåra all inclusive band och våra rumsnycklar. Sen bar det va ner mot rummet och där väntade vi över en timme på väskj*vlen. Vihade ju våra dyksaker i dem så vi ville ju gärna veta vart vi hade dem innan vi gav oss ut och mådde bra. Tack vare den försega servicen på den pungten så han vi inte äta någon lunch innan det slog igen så vi fick vänta till 18,30 då kvällsmatenöppnde på de flästa ställen. Hungriga och trött vandrade vi runt och kollade in läget på vårt hem i en vecka. Svårt att hittamen fanns ju karta =S Onrådet såg snyggt och prydligt ut. Personal i stort sätt överallt. Allt från trädgårdsmästare till högakarar i slipps (lite utstickande från de övriga) Alla värkade väldigt nöjda över sitt jobb. Vi var ner och kände på havsvattnetoch märkte till vår förtjustning att det var varmt. Vi konstaterade även att det var fin sikt och jätteklart vatten. Underbart!
Vi åt tillslut maten för kvällen i den mysigt upplysta atmosvären och lade oss ganska tidigt för att göra morgondagen i en solstol på stranden med snorkling för hela slanten...


Äntligen framme

Morgonen hade vi uppstigning kl 7. Vi gick direkt till stranden där, vi till våran förfäran, såg att alla bästa platserna redan var tagna. Vi lade oss i stället nära stranbaren och försökte se oss rätt nöjda med platsen trotts allt. Man vart kungligtbehandlad då dom lade ut handdukarna åt en där man ville ligga. Dom bar runt på strandstolarna och hade sig mäst hela tiden.
Där låg vi iallafall hela dagen och varvade det kraftigt med snorkling. Det var mycket fisk som gärna naffsade lite på oss.Tyvärr var det lite för mycket stup för att det skulle vara perfekt. Från bryggan var det nämligen närmare en 20-30meter raktner. Inte det bästa tänkbara med endå ett rikt fiskliv. Men efter lite snorklande tyckte vi att revet värkade dött. Fanns inteså mycket färger och inte heller annat än sten. Men som sakt hade vi inte sätt nått bättre än så varför inte snorkla sönderlite mer.
Vi fick oxå vår beskärda första del av försäljare. Stranden var privat men endå så hade "företag" massage och annat pyssel försig på en platå så dom sökte kunder. Fick lite handmassage och komentar på att jag nog hade ett hårt jobb med mina valkar ihänderna. Hahaha tänkte jag. Orkade inte förklara kanotpolo så jag sa bara nått om att jag paddlade som han inte värkade fattaendå. Eller så brydde han sig inte. Han pratade så fort att man högst uppfattade vart 4 ord eller så. Tack och nej tack varsvartet till honom och alla de övriga som kom förbi den dagen. Värkade som dom bara försökte med oss blekfisar. Smarta var domiallafall. Vi åt pizza på stranbaren och hade en underbart trevlig dag.
Mörkret började krypa på redan vid 5 snåret och solningen var det inte så mycket kvar av efter 3. Bada fick man göra till halv6 i havet. Sen var det för mörkt för att se nått endå.


Söndagen

Började känna att man kunde det här nu. Ändå hittade man inte riktigt till sitt rum och tog alltid en för lång väg ner tillstranden mot vad man kunde tagit. Vi upptäckte faktiskt en jättebra resturang denna dag. Reef hette den och hade allt möjligtav mycket god kvarlite. På barnmenyn fanns tex pommes och dom serverade fint kött där. Fanns även pasta servering. Kocken stodoch hade många olika skålar med  grönskaer, kött, vitlök osv. Man fick peka på det man ville ha i och sen rörde han ihop detdirekt och avslutade med färsk pasta och där var maten klar. MUMSIT VÄRRE!!! Kl 10 var vi på Vinginfo som vi missade pålördagen. Hon gav en katastrofal vägbeskrivning till Colona diver som jag och Älsk plus två till dyksugna gav oss ut och letadeefter. Helt fel visade det sig. Vi svängde in på en turistinformation som inte hade koll på någonting. Men dom hade ju enturistinformaion iallfall... (?) Taxibilarna tutade i ett på en när man gick på gatorna efter vägen. I guidpapprerna stod det"du letar aldrig efter en taxi, det är taxin som letar efter dig". Man var tvungen att tacka nej till taxibilar som tutade ochsaktade in åt en hela tiden. Plus att det inte alltid var en avfart där man ville svänga av från vägen. Nästan alla vägar hadeen refug i mitten så då när man ville svänga in på en ställe var det inte alltid "hål" i refugen så då fick man åka förbi ditman skulle och vidare till nästa" hål" göra en vänstersväng i den och sen köra till slutmålet. Helknäppt men det funkade.Trafiken hade inga böter på fortkörning men på att prata i mobil. Men dom svängde ut och bakade ut mitt i vägen och ingen svoröver någon annan. Dom tutade när dom körde för att säga" här kommer jag", så dom och taxibilarna var rena orkestern. Plus attdom naturligtvis tutade på snygga tjejer...
Vi var till det närmsta köpcentret och kollade efter fotorullar och hudkräm. Där mötte vi en mycket fin kamel/dromedar. Vilkafötter dom har. Som jättestora mockasiner som inte värkade lämna spår efter sig alls. Mycket ståtligt men kändes ändå som dom hade fästingar i mängd med våra svenska rådjur.


Måndag
Vi hade bestämt oss för att kl 12 vandra iväg till Colon Divers med våra nya stockholmsvänner för att boka in oss på dykning.Vi bestämde oss efter mycket fram och tillbakafunderingar att åka ut en hel dag på en båt. Mat skulle serveras och vattenskulle vara fritt. Lät fin fint.. Vi fyllde i några sånna där "ansvaret är ditt" papper som är så typiskt för PADI dykare ochskulle kryssa i saker som vi skulle få info om dagen efter. Hm.. men men. Vi gick tillbaka till hotellet där vi satte oss på enmackservering och pratade skit i timmar. Mycket skönt efter att ha vandrat dom varmaste timmarna på dagen till Colona. Det varkanotpolo, tyngdlyftning, semester, diaré och massor med andra roliga samtalsämnen. Älsk köpte en mall över fiskar och alladeras namn på engelska. Vi hoppades naturligt vis se något häftigt under morgondagsens dykning. Jag var ju mäst sugen på endelfin såklart. Men hoppas var nog det ända som var i tanken. Efter babblet gick Älsk och jag en tur runt hotellet för attkolla vad vi inte upptäckt på området än. Vi pratade med en "ajjabajja" vakt som satt och varnade för att man inte skulle gå utpå en platå som hade ett stor hål i sig. Kul jobb. Älsk sa att jag var 24 (^^) och han 27. Kul tyckte jag. Vakten trodde jagvar 16 och Älsk 22. Smicker eller sanning kommer vi aldrig få veta..
Jag hade inte med mig några långbyxor alls. Klantigt på kvällen. Tänkte inte på att det fanns mygg i november. Inte heller attdet kunde bli kyligt på kvällen. Så jag lånade älsks vita fina byxor och mulade på mig min huvtröja över det. Såg säkert kul utnär det var andra hotgirls som gick i kort kort och sådär krogenfina. Men vad gjorde det mig. Lite sämre servis sådär iblandgjorde mig inte så mycket. Bara dom slapp glo..
Vi spelade biljard en sväng oxå.  Jag tror Älsk vann, stort, dom gånger han inte sköt i 8an =P Men när det var spela vann han.Synd att man inte kunde öva hemma. Hade dom haft lufthockeyspel hade semestern vart perfekt, men biljard fick väl duga.
Jag drack tyvärr inte så många drinkar som jag antagligen borde ha gjort. Men det räckte. Inte kul att vara paj, jag är juingen stjärna på att dricka vatten så jag byter lätt bort det. Älsk tog några öl iallfall som värkade vara helt okej. Inte somhemma men inte äckligt heller.


Tisdag
Kl 08,00 stod Colonabussen utanför och väntade på oss. Den hämtade upp några till efter oss och sen till dykcentret. Därpackade vi ner alla våra saker i backar och sen hoppade vi in i nästa buss. Den tog oss till Old town och vidare ner mothamnen. Såg lite ut som Kreta med halvfärdiga hus växelvis med det lyxiga hotellen. Såg ut som att endel bodde i dom halvklarahusen. Bara spikat upp filtar för fönstren och flyttat in. Stackarna..
Väl i hamnen gick vi igenom en väskkontroll och sen fick vi stå och vänta på att bli godkända att gå igenom nästa kontroll därdom skulle kollat av våra namn men gjorde inte det. varför? Ingen aning. Hamnen var full med lyxiga båtar. Riktigt lyxigafaktiskt. Även endel militärbåtar oxå och sen hoppade vi ombord, våra grejjor kom med ombord och vi far iväg ut på det blå.Fint, varmt och inte alls vågit. var lite orolig för att bli dålig men hoppades på det bästa såklart. Vi hade mångasvensktalande guider ombord men vår guid var engelsk. Värkade inte vara så hög standard på honom. Bakfull? Vi åkte förbi vårthotell och lika långt till innan vi lade ankare. Vi gjorde PADI dyk, alltså alla dök ner med sin kompis, guiden simmade förstoch vi efter. Ingen hade parlina mer än vi och allt kändes lite stressigt. Eftersom man inte kunde kolla på det man ville i sintakt, för då hamnade man jättemycket efter. Men det var mer liv i vattnet där vi dök än neranför hotellet. Här var det småanemåner och andra "rörliga" saker på de hårda stenarna. Det var mycket mer fisk i stora stim och jag hittade en "hitta Nemo"fisk, fast den var gulvitrandig stället för orange. Många fiskar putsade korallerna och vis såg allt från jättesmå firrar tillden större sorten. Först följde vi en sluttning där man såg jättelångt både neråt och uppåt. Sen svängde vi av uppåt ochfortsatte över rak mark. (med stenar, koraller och annat, naturligtvis)

----pannkakspaus------

Vi hade bara shorty 3mm men det var inte minsta kallt endå. Det var snarare jätteskönt hela dyket. Vi dök genom ett ställe därdom hällde ut poolvattnet från pollerna vid ett hotell så efter att ha dykt igenom det var det kallt att komma ut i havet igen.
Upp ur vattnet efter 50 minuter. Vi hade 200 bars flaskor och jag hade ca 50 bar kvar.
Sen var det mat, mycket god, och därefter lade jag mig i solen fram på dynor och sov en timme medans båter flyttade sig tillnästa plats. Besvikelsen var att det bara var några meter.. Sov nätsan en timme och sen avr det i plurret igen. Det hade börjatblåsa lite men inte så värst mycket så det var någon fara. Vi dök i och Hittade denna gång en Muräna, stor och flera styckenlejonfiskar. Även knallrosa/lila blommor. Jättefina. Det var jättestora muslor med en massa färger oxå som stängdesig när mankom nära. Såg ut som sånna där som Ariel sover i om det hjälper nått =P
Den här gången kändes dykningen lite mer stressad och man fick simma på. Det var skönt att ha älsk en linlängd bort och ändå sealla som var före oss utan att man var rädd att tappa dem.
När vi ploppade upp på utan denna gång så hade jag 90 bar kvar och dyket var nästan 50 minuter denna gång med. Kaptenenstartade båtmotorn så vi gled från båten hela tiden. Inte idialiskt precis och guiden vart jätteirriterad såg det ut som. Menvi kom ombord, betalde för maten och lade drix till båtpersonalen. Dom bodde enligt guiderna på båten och försörjde sig påsånna här båtturer. Dom var hjälpsamma iallfall och lagade god mat så det var ju bra!
Så åkte vi hemmåt och solen började gå ner för himmelen.
Vi hoppade på bussen och åkte till Colona igen, plockade på oss våra saker och åkte sedan trötta och nöjda till hotellet. Däråt vi mina jordnötter som jag hade köpt med mig till flygresan. Det var gott och det var kvällens mat med. Internetet som fannspå hotellet funkade bara i lobbyn så vi var där flera kvällar men tyvärr ville det inte alltid funka som vi hoppades. Så detvar väldigt litande bloggande och pratande med sverige.


Onsdag
Min mage pajjade. Bajspannkaka! Börja käka tabletter jag köpte med mig från Sverige. Funkade säkert, men inte bra. Vi soladeoch badade denna dag och det funkade helt okej. Jag förökte pruta till mig flätor i hela hårtet för 200 men nix. Dom var hårda.Men jag fick ner dom till en 600kr. Men när jag insåg att jag inte ville lägga så mycket pengar så gav jag upp. Tänkte att jaginte ens visste vad det kostade hemma sådå var det svårt att jämnföra. Fint är det ju, och kul. Men jag skulle ju snart hem ochdär var det snart jul. Det är lite sommar över flätor enligt mig..
Låg kvar i solstolen hela dagen nästan. Åt inte så mycket för att inte göra det så mycket värre. Flaskvattnet började äckla mignu.. Var så jag nästan häldre torkade ut och bort.. Men dagen snurrade på. På kvällen åkte vi till old town. Där var detförsäljare och försäljare och försäljare ÖVERALLT. Det var inte alls kul och jag kände mig otroligt uttittad. Älsk var "luckyman" och jag var bara jag. Vältittad vart jag. Fotboll skulle spelas på kvällen (någon final för kval till VM tror jag) så viförsökte avrunda ganska snabbt. Jag köpte armbang och Älsk en cola. Sen var det nog inte så mycket mer. Det var väldigt lika ialla affärer. Vi bad taxichaffören släppa av oss vid köpcentret utanför hotellet där vi var och köpte kittkat och pringles. Sååj*vla gott var det. Kan inte beskriva det riktigt. Vi kollade tv hade det bra på hotellrummet, för sjutton så trött man avrt avalla försäljare. Sen vart jag helt trött och ville inte alls gå och äta. Älsk gick och åt själv och tog med två youghurt medtillbaka till mig. Snällaste killen han är! Sen sov jag vidare..


Tordag
Ja den här dagen var hämsk. Det var inget kul alls. Tillslut så gick vi efter att jag pinat i mig mat jag igentligen inteallsville ha, men som älsk sa så hade jag inte mycket att välja på om jag ville bli bra. Oj, vad jag önskade att jag var hemma. Vigick till apoteket precis utanför hotellet. Där fick jag 3 mediciner. En för att magen skulle slappna av, en för att förstoppaoch en för att döda bakterierna. 110 egyptiska för det. Ungefär 130 svenska. Inte illa alls. Han lät lite orolig över hur jagmådde och att jag skulle flyga hem dagen efter. Han var snäll. Så efter att ha ätit dom där en gång mådde jag jätte illa. Åhh,vad trött man kan bli. Till lunch hoppad jag över det maglugnande pillret och illamåendet försvann. JA!! Sen sov vi mellan 3och 6 för att orka kvällens Asiatiska kväll som vi bokat in oss på i Tisdagskväll. Jag ville så gärna gå så vi provade. Ochefter att ha sovit där på eftermiddagen och inte vart i solen och dödatmig på så vis så var jag under omständigheterna rättpigg när vi vandrade ner vid halv 7 tiden till stranden och Beach baren för att underhållas och äta gott. Vi fick bra platserbredvid ett äldre par från ; KÖPING! Världen är så förbannat liten. Det var kul att babbla av sig och karln i det sälskapethade oxå lite krux med magen. Han körde på sverigepiller han. Vi hade en jättebusig servitör som under veckan konstaterat attjag inte åt så mycket och jävlats hela tiden. Jag hade till och med hunnit hugga honom med min gaffel denna vecka. Värförtjäntdå han försökte ta min tallrik och slänga på disk innan jag knappt börjat äta. Men han gav bra servic vilket jag gillade. Hanavr jättekillig kom vi på den kvällen. Han snodde den äldre Köpingsbons glasögon och gick runt med. Pikade oss och busade. hangav mig en "barnvänlig" drink. Jag vet inte vad det är med folk... (Stina du smittar av dig) Jag försökte ge igen ganskaomgående och frågade honom om han tyckte jag var tjock. Han svarade bara; ja?! Jävla karl... Hahaha. Förrätt var bröd och småtallrikar med olika gojjs i och bröd. Sen var det vitlöksbrödsoppa och sen fick man välja mellan fisktallrik och kötttallrik.Jag tog kött och Älsk med. Kvinnan bredvid tog fisk och fick jääteräkor som såg jättegoda ut. Köttet såg med gott ut och detvar det. Men lite för kryddat för min mage så jag tog det lugnt, smakde av alla sorter och nöjde mig så. Under tiden var detmagdanssöser och en kille med jättestor tjol som snurrade runt runt i minst 15 minuter. Skithäftig. Själv hade man slagit inått bord någonstans eller snubblat. Men han avr bra. Servitörerna rockade loss med dansarna riktigt bra. Det var jätteskönstämning. Många gäster var upp och dansade, endel många gånger och det var kul. Kvällen avslutades med vattenpipa. Kl 10,20drog vi oss mot hotellrummet och sängen. Och vilken film var det inte då om inte "Dude where´s my car". Knäppare film får manleta efter. Den är ju helskön.. Så efter att ha tittat på den var det sova för hela slanten så vi skulle orka med sola och hemresan i morgon.


Fredag, men hemfärd

Vi gick upp 7, lade oss i solen och sov till en 8 då det var frukost. Sen gick vi till rummet och hämtade kokosoljan ochsnorkelsaker. Vi stekte och sen badade vi en gång i havet. Sista doppet för mig. Lite kallare idag. men det var säkert för attdet inte blåste överhuvet taget idag. Sen solade vi ännumer och dumma jag glömde smörja in baken så jag är mycket brunare bramän bak. men det är väl bara älsk som ska se så vad gör det. Han är skert redan van. Sen när vi höll på att smälla av igen gickäls och snorklade i havet medans jag tog den iskalla poloen istället. Eftersom jag tidigt fick utslag i ansiktet så är nog inteuttorkande saltvatten prio ett. Så poolen var min vän. Stekte mer och tog ett till dopp. Påväg till stolen kom älsk och sa; nu ska vi packa.. Skönt att åka hem tänkte jag, drog ihop våra saker och gick upp för att duscha, packa och klä sig för hemfärd. Vi var klara tidigt, Betalade allt som vi tagit på rummet och gav dricks till städmannen. Han vart glad. Älsk hade hört att det var den ända lönen han får. ojojoj. Sen var det ödlesaffari för mig och älsk som sprang runt och försökte ta bra bilder. Sen tog mitt kamerabatteri slut påvägen till bussen. Var väl ändå okej..
Vi åkte buss till flyget, allt rullade på bra. Sen toabesök... Det var slut på papper, man kunde inte slappna av. Jobbigt var det. Jag köpte en macka på flygplatsen och Älsk med. Sen avr det inte så mycket mer av det hela. Det fanns tax free men det var mäst bara skit och inte så mycket till utbud. Vi tog det lugnt och vilade upp oss inför flygningen. Flyget lyfte 14,50 och vi planerade att vara hemma 19 någonting. Så 5 timmars flygning hade vi framför oss igen. Fick en ny tant bredvid mig som mådde illa hela vägen så jag var rädd för att det skulle bli kräk. Vet inte riktigt hur jag ahde klarat det. Sen tittade vi på natt på museet 2. Den var bra och vi SKA se den igen. Helt klart. Sen läste jag lite i en bok och mös mot Älsks axel.
Å, jag glömde berätta att jag införskaffade en tax free sportklocka till min Älsk. Hoppas den kommer funka bra för honom. Så han satt och lekte med den nästan hela vägen hem. Det måste väl vara ett bra betyg?! Sen så hörde jag "skrik och panik" igen, bara några säten bak. Jag har bara suddat ut dem ur historian under de dagar vi var borta. Orkar inte bärätta hur dom dag efter dag gjort bort sig. Det var synd om dom. Nu satt i alla fall kvinnan och berättade om sitt liv och hur man var tvungen att byta partener och att man ibland var tvungen att vara otrogen.. o.s.v. Suck.. Det var iallafall bättre att tänka på den knäpptokan än hon som satt bredvid och ville kräkas.
Vi fick mat fast vi inte hade besällt. Det vart över så vi fick det, GRATIS! Och inte nog med det. Det var PYTT I PANNA! Jag förstår inte hur bra det kan slå ibland. Nja, sen hände det väl inte så mycket mer påvägen än så. Jag kollade lite på alla ljusprickar vi åkte förbi och bara mös av att göra inget och snart vara hemma hos sig själv igen. Vi landade fint och det var mörkt oh kallt. Naturligtvist ingen snö heller. Men men. Klev av, satte på mig Älsks skjorts och mössa. Hämtade våra väskor och kontrolerade ut oss. Vi fick med oss 2 1litare Morgan oxå. Mycket bra införskaffning. Cigg till någon kompis till älsk och.. nej jag tror det var allt. Skrik och panik hade hur mycket sprit med sig som hälst av flyget. Stackarna skyllde på att det var till en dotters inflyttningsfest. Hoppas dom inte kom igenom tullen..
Vi hoppade på bussen som tog oss till bilen, ringde de nära och sa vi var hemma och sen var vi snart och plockade upp älsks bil. Den såg ut att må bra och vi åkte direkt till en Donkan där vi drog i oss ett mål mat. JIPPI att vara i Sverige igen.
Sen åkte vi raka vägen hem, duschade och SOV i våra egna sänger, säkra hemma. Äntligen hemma..



Idag har jag sovigt i 12 timmar och mår fin fint. Vi hade en liten FÖRDIGKOKT julskinka i kylen och potatisgratäng. Plus ett pack med färdiga pannkakor och yoghurt. Sen en chokladkaländer och en röd fin julstjärna. Tack svärföräldrar för att ni är så mysiga mot oss. Loppan är kvar hos dom eftersom vi kanske har bakterier på oss som måste bort först. Men i morgon ska vi hämta henne. Nu har jag setat mer än 5 timmar och skrivit ner det här. Känns bra att ha det gjort =)
Nu ska jag åka och handla, sen gå ut och gå och titta på film och mysa. Älsk är äld och lågor här eftersom han inte har nått att göra. Hihihi..


Kramar om er alla


(ps: guldstjärna till er som orkar läsa allt det här)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0