Fredagen i Naturen och busets tecken



Vi bestämde oss på fredagsmorgonen för att leka med G och lillprinsen. Vi bestämde oxå att vi skulle åka ut till mina föräldrar på deras gård och titta på djuren. Tyvärr jobbade pappa tidigare idag så han var inte hemma men broder J var hemma och visade oss runt lite grann. Vi hälsade på hönsen och Katten guidade runt oss på gården han med. Lillebror som han heter kråmade sig och lillprinsen tyckte nog han var lite väl på, men endå snäll. Sen gick vi till fåren, som fick lite mat, och klappade på dem. Vi hittade även fars gamla volvo som står uppstäld i hagen. Mycet intressanta saker förstår ni. Därefte kollade vi in traktorerna som var minst lika roliga de.

Vi avslutade rndturen med en matburk till lillprinsen och en fika för oss andra. Hälsade på hundarna, men dom var nog lite för höga och stirriga för honom. Men endå intressanta.
Sen tackade vi för oss och for hemmåt. Det var pizza till lunch och glass till efterätt. Sen packade vi ihop badkläderna och for till Arboga badhus med en nybakad tigerkaka i väskan. Vi åkte rutchekana ett X antal gånger, lika kul alla gånger. Vi bubblade och skrattade. Jättekul hade vi värkligen. Så runt 7tiden bar det av hemmåt. Lillprinsen var trött men vi höll igång honom bra hela vägen hem.

Hemma gjorde jag tacos såklart. Riktigt mumsigt. Sen var vi rätt döda båda två men för mycket popcorna smälde jag ändå i mig och höll på att spricka innan jag somnade.


I morse vaknade jag av att Älsk fick sms. Det var Herr L som undrade om han skulle med och jaga. Så klart var ju det jättekul och dom bar iväg. Klockan var bara 8 så själv lade jag mig framför nya fina tven och kollade på filmen som vi hyrde igår men inte orkade se. The preposal hette den och jag som gillar komedier gillade värkligen den här.
Sen satte jag igång med tvätt och småplock här och där. Packar även iorning lite inför Egypten. Bara 13 dagar kvar nu och bara det gör att man vill hoppa sig trött och skrika sig hes. Men inte nu, för nu ska jag hänga tvätt och kasta in lite mer ^^ JIPPI!!!

Kramis

Kommentarer
Postat av: Stina

Vet vem jag ska adda som barnvakt om det kniper!!! ;)

Tusen tack för "lånet-av-du-vet-vad" idag!! Ska fundera på saken...



Kram i massor!!!Facebookarn ;)



2009-10-31 @ 16:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0