En jul..

Den här julen har vart, udda, kan man lugnt säga.
Tankat 17 liter Disel på morgonkvisten.
Åkte ut till Familjen och dom jobbade hårt hela högen. Elin fick inte tänka en sekund. Såfort jag sänkte blicken för en tanke var någon på mig. Puckon!

Jag har tröstat min lossas mormor. Hon bor med sin man och kände sig jätte hemsk eftersom hon var sjuk och inte hade orkat gjort allt hon ville innan jul. Och inte kunde hon åka och vara hos sina barn.
Jag kramade henne så hårt..
"Morfar" gjorde klart för mig att jag skulle hitta mig en karl och köpa deras hus. Han försökte få igång diskutionen ett par gånger men märkte ganska snart att jag absolut inte var upplagd för den saken. Gav mig en kram när jag hade tårar i ögonen.. Jag vet att dom bara vill mig väl.

Sen kom vi hem till gården igen och vi åt mat. Där började hacket på att jag ville åka hem på kvällen. Drack inte vin och sprite med mor, som jag tycker är så mysigt, utan jag drack must. Jag åt ju bara halva mängden som de andra. Jag försökte förklara lite lätt att mat inte var allt och att jag var nöjd med det jag hade fått i mig.
Det är tungt att behöva säga gång på gång att jag inte är hundra. Jag kunde inte rycka upp mig så pass så jag ens kunde lossas. Men dom tog det rätt bra.

Satte mig framför Kalle Anka och ja, sömnbristen tog ut sin rätt, jag somnade. Var vaken och åt en skumtomte och sen sov jag igen. Johan värmde en riskudde åt mig och jag somnade igen. Aja, inga tårar iallafall...

Det var en ovanlig jul, en jul jag inte vet vart jag ska plasera. Släppte telefonen och bara hoppades..
"En god jul med nära och kära".. Mmm..

Glömde mitt tankeblock på landet. Det är INTE okej! Så jag åker nog dit och snor en kram i morgon, om jag inte kan lura dit någon åt mig.. Tåls att tänkas på.

Jag har önskat mig en sak idag. Jag hoppas önskan slår in.
Ni vet när man får en ögonfrans lös och sen önskar, blundar och blåser. Nästan en sån. Typ...
Den var inte svår. Inte konstig och inte omöjlig..

Vi får la se hur det går..

Imorgon. A, den dagen är då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0