Kusin Maries Daimtårta

Denna tårta är enkelt och gisvint. Den har räddat många supervarma sommarfödelsedagar för mig när grädden på jordgubbstårtan skurit sig. Den ligger så snällt i frysen och väntar och gonar till sig.



¤ 2 st maränbottnar (brukar säljas i 2pack)

¤ 4st ägggulor
¤ 4msk socker
  Detta vispar du vitt och fluffigt


¤ 3dl grädde
  vispas nästan till smör (du ska kunna vända skålen och grädden sitter kvar)


¤ 2 dubbeldaim hackas efter smak (gör inget om det är mer daim heller =) )


Äggsmeten vänds försiktigt ner i grädden ihop med daimen


Sen varvar du botten och smet. Topplagret kan du även lägga ner fint över kanterna för att få en riktig "tårtkänsla".

Nu skjuss in i frysen i 4-5 timmar.
För att det sedan ska gå att skära i den någolunda så låt den stå framme en stund innan servering.



Denna tårta är ju nästan slut men det är den enda bilden jag har på en daimtårta.

Det är mor min som gjort den så jag kan inte svara på varför den är så jättegul. Mina brukar inte bli så...


Kommentarer
Postat av: Stina

Tack Super-Elin!! <3 Ha en skön fortsatt helg..

Kramiz

2010-03-06 @ 19:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0