Jag inte <3 teknikens mästerverk datorn!!

Trodde jag skulle kasta datorn i backen nyss. Jag har en kortläsare som inte ville funka som jag ville, och datorn lade av hela tiden. Jag orkade tillslut starta hjärnan och satte i hela maskineriet i rätt usb-port och simsallabim så var problemen väck och jag kunde göra i princip det jag försök den senaste lilla stunden.


Jag som skulle vara duktig och dan med en helgblogg och datorn hade tydligen andra planer. Men jag är ju ännu inte där =)

Så torsdagen var ledig och jag minns faktiskt inte alls vad jag ägnade dage åt mer än att jag såg på film och åt mat och chips fram till 1 på natten med Jenny och Älsk!


Så det var en trött fredag där jag började redan kvart över 6 för att jag kände mig stressad över målningen som var tvungen att vara klar och jag var tvungen att gå tidigare. Men dagen fick en snabb vändning och i stället för att jag var överbelastad var jag nästa sysslolös och näst intill utskälld i ”ni” form. Telefonterrorn har bara börjat och L ska snart vidare så jag orkar inte säga ifrån ens…


BAL!! Därför skulle jag sluta tidigare. Det var ju min brors bal. Trodde jag inte skulle få uppleva honom på bal men efter att Fanny, enligt han själv, kommit och konstaterat att dom skulle gå på balen hade han väl inte så mycket till val kan jag tänka. Hon är mysig hon och dom har nått som gör att dom är himlans lika.. (hihi)


Väl på plats vart jag otroligt fascinerad av alla de vackra klänningarna med färg och russidull. Önskar att jag jag själv hade vart lite mer påflugen när jag fick min klänning sydd. (ska nog se om jag hittar någon bild på det sen)


Bror var i alla fall superduperjätte stilig och jag hoppas på en liknande klädsel på mitt ”om tusen år” bröllop (snäääääääääääla ;))


På kvällen var det Iroman2 som gällde. Så himla bra film. Jag gillade ettan och jag älskar denna. Lite romans, mycket vilja och en massa vänskap. Jag studsade hem glatt efter att mulat popcorn nästan 2 timmar och sett denna strålande film. Den får 5 av 5 möjliga av mig. Jag tycker ni ska se den. :D  
 

Lördag innebar båtrenovering. Bustern behövde piggas upp elektriskt och motoriskt så det tog våran förmiddag. Föresten åkte jag och svärfar över hela stan för att hitta poppnit. Hur OVANLIGT ÄR DET MED POPPNIT??? *suck*


Det var SOL!!! Jag inventerade båten i bara linne i solskenet och bara sög åt mig allt underbart solsken och all mysig svettig värme. Jag ville bara ha mer. Men flytt stod på schemat och tippen stängde tre så snabba ryck upp på vinden och ner med allt konstigt skit som jag en gång burit upp och senare insett att jag ABSOLUT inte behöver tex 3 lådor gamla skolböcker. Eller hur vad har men det till. Så nu är det bara en =P Och den kryper nog nästa gång jag ser den;)

Men vi fick massor gjort och efter halva tiden även assistans av Idisen som bidrog med att vila våra muskler lite mer i alla fall.

Malin slog en pling och bjöd oss på grillkalas på kvällen hux flux. Det var mysigt och vi tackade och bockade glatt. Trevliga människor, prat om golf (jag vet inte vad det tagit åt mig nuförtiden)och god mat och en 2,25a. Cyklade gjorde jag med. Det var mycket skönt och jag bestämde dejt med min lilla Snabbfot där på kvällskvisten mitt i cyklandet. Jag är rätt kass på att cykla i vanliga fall men med telefon var det katastrof…

Söndagen var JAKTSTIG! Upp 7 eller nja, jag höll faktiskt på att missa Älsk helt så jag gick inte upp sådär prick ;P Men iväg kom vi och jag tänkte faktiskt jag skulle gå en runda jag med. Men det var snabba skott och snabba ”djur” så jag slösade inte lappar denna gång. Jag bestämde att jag skulle känna in bössan på lite duvskytte först. Har ju inte velat skjuta så mycket förut eftersom jag tycker det är för mycket pengar på lite pang. Men nu vart jag sugen och försvinner inte suget så ska jag nog ta tag i mitt lilla nyfundna intresse. Jag är ju faktiskt inte helt kass och var ju inte i lumpen heller…

Från jaktstigen bar det av till träningen som var trevlig. Jag han till och med med lite höger och vänsterskott innan vi drog igång. *lycka*

Vidare var vi till Hallsta och Snabbfot för att kasta av Älsks soffa. Hundarna må bli glada, för det var faktiskt mjuk och skön ;)Sen vidare till möbelaoutletten dr Idisen skulle köpa en Divansoffa. TUNG SOM BLY! När vi kom hem skulle jag vara matcho och bäsra pp den med Älsk. Det slutade med nackspärr och ben som bara vek sig. Fy vad klen jag kände mig och kass :S Men dom kom upp som dom skulle tillslut utan mina bigga muskler och det var skönt. Fint vart det med =)

Så fortatte vi flytta saker. Evighetsgöra! Så fick min bil äntligen sinna sommardäck också. Det var inte alls försent…

Sen bjöd vi över oss till Lillprinsen på grillat igen. Det var jättegott och det var så mycket energi så man blir lycklig. Han är så kul. Tex sa han när jag hade klämt in mig i hans lilla tält: Du fick plats! Var det en omöjlighet? ;)Sen kastade han och farbror pappersflygplan och busade.

Så det var nog faktiskt hela helgen i korta drag. Skönt att blogga av sig lite så här ”direkt”

BEKLAGAR BILDBRISTEN MEN DATORN/UPPKOPPLINGEN VILLE INTE. jAG BJUDER PÅ DEM SENARE.
STÅ UT!!! (Jag gör inte.............)

Kram på er

Ps: I morgon jobb, tror jag längtar. Kommer bli som semester ;) ds.


Kommentarer
Postat av: Snabbfot

Ni är bäst! Vovvarna hälsar att de njuuuuuter! :)

Kram

2010-05-17 @ 16:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0