Bara sådär några veckor kvar...

Det är julen jag pratar om såklart :)
Jag försöker vara positiv. Jag jobbar verkligen verkligen för att vara glad och uppåt. Ska jag vara ärlig så går det sådär..
Jag har ju alltid älskat att vara vaken på nätterna. Det är då alla briljanta bilder ritas och alla fina ord blir skrivna. Men nu har det övergått till att bli en stund av dumma tankar. Gräver ner mig på 2 blanka.. Så nu jobbar jag inte längre på att få dagarna att flyta. Nu vill jag ha tillbaka mina kreativa nätter...



Plusgraderna ute tar bort all den vackra snön.. Jag hoppas att det blir en riktig "vargavinter", som det sägs. Men det brukar ju alltid alltid bli som ingen tänkt sig. Jag vill inte ha allt kladd..
Snart är det Advent. Advent betyder julmusik och julpynt.. Det ska bli kul att julpynta. Och då hoppas jag ju på lite stämningshöjande snöande och många minusgrader såklart :P

Jag vet att denna jul kommer bli konstig. Jag vet att julen kommer få en ny vinkel och att det kommer bli lugn. För en gångs skull kanske jag inte är helt slut i kropp och själ på julaftons morgonen. Nervös över julklappar och känslan över att vilja vara med alla överallt, men endå bara hemma i soffan..
Julen kommer bli som en jul jag inte är van med..

Önskelista. Det var en önskelista jag skulle skriva här. Istället blev det en blogg :P JIPPI!!

Jag har blivit kär i Josh Groban. Det är ingen stämningshöjjande musik. Inte heller deppig, tycker jag.. :)
Den är fin, kärleksfull och mysig. Jag blir harmonisk och glad. Vilken röst de karln har ;)

Nästa helg består av en massa saker. Jag ska kolla med E&P om dom vill ha någon julbock (om dom har den kvar och sådär) för på lördagsdagen ska det kläs bock. Sen på kvällen är det ljusparty. Så mysigt. Och nej, jag ska inte handla upp en miljon. Det ska vara nått otroligt billigt och fiffigt om det ska bli nått inköpt.
På söndagen är det ju faktiskt NordiskaMästerskapet i Kanotpolo i Uppsala. Det låter ju skitkul och jag är med som vattenflasksbärare och "Skrivare". Satan vad jag ska jobba på den artikeln. Den ska bli braaaaaa..
(oj oj oj, vad jag höjer mig till skyarna :P) Jag hoppas iallafall på det. Och jag ska lägga ner min själ i den...

Idag är det bio med Jenny som gäller. Harry Potter, såklart ;)
Men nu ska jag börja med önskelistan.. som jag tänkte från början... Så gick det med det :)

Kram på er där ute//Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0