Bollen alias bitterfittan lämnar lägesrapport

"Jag duschar men samvetet de sitter kvar"

Jag var så motiverad... Så.. stark?! Påväg iallafall..
Handlade mat och tänkte: Ger jag det tid och en massa träning spelar det ingen roll om jag har strikt "diet" eller ej.
Sen så malde endel ord om att jag var nätt, så liten i dina armar och en massa annan skit. Men skakade bort. Ville inte ta in. Sen satte jag på mig kläderna efter jobbet och såg mig i spegeln. drog på mig en tröja!!
Kom utanför porten och 3 grabbar pekade och skrattade åt mig. Jag vet väl inte åt vad, men jag tar det HÅRT! Jag kliver in och får många anledningar att tänka på andra runt mig och tänka till på många saker som känns.
Dom hämtar mig som alltid till träningen och jag pratar på vägen, håller tårar inne. Kliver in på träningen, gör mig klar och bestämmer mig för att ställa mig på vågen. Panik.... Panik! Jag vet att jag gått upp. Det har jag vetat länge, men detta?! FY F*N. Håller allt inne men tänker så mycket att jag inser att träning är lönlöst. Säger hej då och går innan M hinner ha någon talan. Skyndar hem i tårar.

Jag vill minnas trycket i bröstet. Minnas den bestämda känslan om att jag hatar det här! Minnas att det fan är rätt åt mig som inte gör nått åt det. Minnas att nu eller aldrig, nu eller aldrig är det som gäller!!

Känns som det är fel dag. En försenad dag.. Men nu vet jag. Nu orkar jag inte mer och om det så ska vara så att jag bestämmer mig för drickdiet eller nått annat skit som är oförsvartbart illa idag så ska jag f*n inte må eller se ut såhär längre. Vill inte! Ska inte! Kan inte!! Det sätter bara käppar i alla hjul jag hittar att använda..

Så nu har jag bestämt, men jag vet att all självdisiplin i världen är bortblåst. Och att jag kommer bli bara större och större. Det är bara inse och acceptera..

Jag ahr tyckt illa om mig själv förut, men nu handlar det om andra saker här.. Fy f*n..

Lögner kväver mig. Snälla ord? LÖGN!!

Vad är det här? Vad håller jag på med?


Imorgon...

Kommentarer
Postat av: carola

Jag känner igen mig så jäkla mycket i det du skriver. Helt sjukt egentligen att man tillåter sig själv att göra saker med sin egen kropp som man inte vill. Hur det kan vara så svårt att bestämma sig för nånting och stå fast vid det! Att se vikten pendla upp o ner o bara hjälplöst se på!



Man ska njuta av livet, må bra o inte haka upp sig så mycket på kroppen.... lättare sagt än gjort, i know!



Men du är grymt fin Elin! o det ÄR sant :)

2011-04-28 @ 22:19:54
Postat av: Anonym

remeber the time when everything comes around. Be strong and gentle and the rest will come, hope for the best and fight for the rest and GLORY you will find!



Du är en stark individ. Du behöver bara hjälp på traven. I BELIVE IN YOU!



2011-04-30 @ 11:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0