Den största fulaste lögnen i världen

Tänk att vakna upp en morgon och ha ljugit så pass mycket så att allt man säger, allt man har, bara är en stor lögn. Hur man än vrider sig behöver man ljuga för att inte fasaden ska braka. För att inte tappa masken. För att inte framstå som nått man inte är.. sann!
Jag kan sitta och prata med en hel massa människor, människor jag tycker om, och sedan gå därifrån och undra vad som egentligen var sant av det jag hörde.
Och den där samhörigheten, dra sitt strå till stacken, JOBBA FÖR LAGET, det finns inte. Jo, hos endel.  man kan räkna dem på sina händer. Men dom som har makt skiter i andra och kör bara på själv. Hjälper inte till, lär inte upp.. Nej sitter där och skrattar åt dom som behöver ens hjälp. Vad är det lixom?
Vart tog människan vägen? Vart tog kärleken vägen?

Sluta ha sönder min bubbla nu! Jag behöver hinna laga de helt igen så jag slipper det här. Varför kan jag inte få laga den? Varför får jag inte ha min "bekymmerslösa sagovärld" som jag mår bra i? Vad är det som stör er så mycket så jag inte kan få må bra?

Och ni som håller på att kommentera mitt uteseende, för att vara snälla, SLUTA MED DET!!! Jag är inte nöjd med någonting på mig själv just nu och blir helt trasig när jag blir kommenterad. Jag vill inte. Glöm mig. Gör mig osynlig! Låt mig vara...

Jag är en liten bullmamma och det är den världen jag tänker leva i. Jag orkar inte med allt konstig falskhet och alla lögner. Gillar ni mig inte, lossas då inte nått annat. Håll er bara borta, jag lär märka att jag inte är önskad..

Nu slut på ännu mer ork! Hopplöst! Men det är fredag och i morgon ska jag digga sönder på jobbet och skaka rumpa och fula i jobbet som aldrig förr! Det är bara att köra på. Bara att kliva upp ur stolen och le igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0