Förkylningarnas egna liv

Jag är inte den gladaste variant av Elin man kan skåda idag. Jag är sjuk, snorig och huvudet ligger trekvart efter.. Irriterande! Och det finns massor att göra. Och det måste bli rätt. Och huvudet är på semester.. Oj vilken sensationellt trevlig kombination, inte sant?!
Jag går och intalar mig själv att jag kan/får/ska flexa ut såfort jag har gjort de stora viktigast-för-dagen punkterna. Just nu ser det ut att bli till fyra iallafall men känslan är inte fel och det käns som att huvudet iallafall försöker hänga med när den har det målet. Såklart ramlade det in lite mer jobb som hör till det jag håller på med bara-för-att oxå. Jag trodde jag såg slutet.. Men när slutet aldrig kommer är det anigens svårt.
Jag har tagit mig friheten att ha på mig myskläder på jobbet idag. Mössa, halsduk, lång luvtröja, pösiga vindståliga byxor och arbetskor på det. Det underlättar lite i min äcklighet som jag håller på att bli tokig på. Snyter och spritar mellan tankar och stora försök att försöka hinna med i vad jag faktiskt gör och borde prioritera.
Det är inte riktigt min vecka, om man får säga så?
Box och kicken vart överhoppad igår. Det sved. Men det vart flygande Jacob och efter att ha lagat den lyfte jag inte ett finger. Vart lite ompyslad och fick somna i soffan som jag tycker är så otroligt skönt. Idag skulle jag bli bjuden på T special hamburgare och pommes. Men smaklökarna är ju helt vrickade så jag föreslog förflyttning av den maten till senare. Slöseri nästan annars. Nudlar låter aldeles lagom för mig och förkylningshelvetet...
Vi får helt enkelt se vart denna dag tar vägen :)

Men nej, här slösar jag bara en massa tid!
Ut och jobba igen kanske, så jag ev kan få flexa ut och bli frisk snart.
Hoppas ni har en bra dag!!!
Förkylningskramar till alla som vill ha//Elinen

PS: Idag fyller J. Grattis till han!! :) ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0