Kreativ eller känslokall?

jag vill sätta mig ner och bara skriva. skriva. skriva och skriva. men det kan jag väl ändå inte göra på min arbetstid. nej, jag trycker ur mig lite allmänt dravel här och sen får det vara bra tills i eftermiddag. eller för idag?! för mer än såhär hinner jag nog tyvärr inte med idag :/ kanske kanske en lite sväng efter träningen. men då borde jag sova så ingen blogg då inte.
har planerat ett nytt upplägg på det här bloggandet. har tänkt att jag ska göra en "det här är jag del" där jag berättar mer om mig själv, hur jag är och tänker. det kan man säkert ta reda på utifårn att läsa det jag skriver i vanliga fall med, men det är inte det som är tanken. tanken är att jag ska tänka efter på punkterna om mig själv. veta vad jag vill med mig själv och vad jag tycker och tänker. det känns som att det är den stora anledningen till att jag skriver. kan jag skriva så kan jag prata om det jag skriver. vill jag inte skriva det, läsa det eller yttra mig så gör jag det inte heller. så ett steg mot en "egenkär" elin tror jag det kan vara.. :P

Idag funderar jag kring val i livet. Kom in ganska snabbt (med ofrivillig hjälp av T) på mitt val att inte plugga till brandman. Varför jag inte pluggar till det. Om det är så att jag inte skulle klara det psykiskt. Fysiskt kanske jag inte heller klarar kraven, det vet ju itne jag med det är inte det som är det första jag "oroar" mig för. Jag är inte en grubblare, men en tänkare. Tar åt mig saker jag inte borde och knyter band till människor som inte äns bryr sig en fis i rymden om mig.
Tungt tror jag jobbet är. Krävande på kroppen och personen som är brandman. Tror alla jobb men andra människor, där man ska hjälpa och stötta på olika vis, är väldigt krävande på personen som väljer det jobbet. Tungt på olika vis.. Tungt i kropp coh själ- Givande och tagande.

Hur vet man vad man vill bli? Hur vet man vad man borde göra i olika situationer egentligen?
Det är spännande frågor. Tunga dom med, om man väljer att se så på dem. Jag väljer att se på dem som spännande och antagligen givande frågor. Sålänge jag håller huvudet högt och ser just ljust på de frågor jag har. Jag har ingen anledning att gräva ner mig. Jag har så mycket egentligen som jag borde ägna min dag åt. Många jag borde visa vad dom betyder för mig. Men där slår det lite stop. Särskilt när dagen börjar på en plats där jag verkligen har fått det svart på vitt framför mig att människor jag tycker om just inte är världa min tid, och jag inte deras. Blandat med människor som stöttar mig och kramar mig dagarna i ända..
Borde vara lite snått irriterande för dem att hur mycket dom än kramar så får jag inte mer färg på min kind. haha, blir bara svartare under ögonen för var dag. Jag är lite trött. Men jag väljer själv att ha det så. Nästan iallafall.. :)

Nu har jag fått skriva lite och det känns kanon. Vet inte om det vart nått vettigt i det hela. Antagligen bara dravell, men det behövs. Är trött på att vara arg eller ledsen för att skriva. Det är inte jag! Jag är en glad än, med lite funderingar och tankar. Många gånger utöver min egen förmåga.. ;)

I am back my friends :*
//Elin

Ps: HJÄLP MIG! Ska tatueringen sitta på ryggen mellan skuldrorna eller på sidan mer på ryggen och ganska långt upp? Spännande beslut helt klart framför mig! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Egenkär is the shit ;D Jag lovar!! Jag kramar gärna vidare det känns som Elin kommer fram mer och mer så det hjälper nog även om det inte tar bort de svarta under ögonen!! Gillar avslutet "I´m back my friends" :D Jag säger på sidan om ja måste välja!!

2011-02-10 @ 11:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0