Snö snö snö. Men inom mig är det tö :)

Idag har jag sprungit runt i min onepiece och fulat runt. Vaknade upp halv 6 och bestämde att jag f*n inte orkade klä mig. Så hopp i den och iväg till Arboga badhus. Där simmade vi några längder tills det vart för tjockt med folk för att det skulle vara roligt och körde lite stretch och vattengympa övningar. Skönt att mjuka upp kroppen efter gårdagens träning. Sen en 10 minuter i bubbelpoolen som jag ångrade direkt när jag klev ner i. Läskigt varmt. Hemskt att kliva upp ur efteråt. Tillochmed duschen var kall efteråt :/ :P
Och sen i min mysdress igen <3 Åkte till jobbet där det var grabbar och drog el i omklädningsrummet. Dom ursäktade sig och jag förklarade "att jag lider inte. frågan är om ni gör det". Jag visar mig ju i badkläder varje dag. Vad är då skillnaden på det och hipster och sporttop. Den ena satte sig på andra sidan skåpen och den andra stor uppepå skåpen och väntade på klartecken. Snälla grabbar! Så där har jag nu åter lämnat min "mysis" i ett skåp. Saknar den ;)
Jobbar och jobbar nu idag i mitt eget tempo. Lite lojj och busig vill jag påstå. Frågan är hur det vart så?! Jag är ju så trött så jag inte vet vilket ben jag ska stå på :P Å andra sidan funderar jag mycket med.
Det snöar. Det yr runt och snöar lite till. Och lite till..! Det är kul med snö, för det betyder mer pulkaåkning i år för mig. Kanske oxå större sanolikhet att det blir nerförsåkning med :) Men fy f*n rent ut sagt så vägarna ser ut. Man vill inte ut i det här vädret i bil. Plogbilarna har nog gått på semester för i år verkar det som och bilister testar vingarna högt och lågt.. Läskigt! Så snön är bra på gott och ont. Kan det inte snöa några timmar på nätterna och sen vara nyplogat och fint hela arbetsdagarna. Skulle iallafall vara en bra affärsidé ;)

Stockholm i helgen då?! Ja, vi vet ju inte än om vi åker. I det här pisset vill man inte åka någonstans alls.. Men vädret lovar på datorn att det ska bli sol i eftermiddag. Hur låter inte det? :) :) :) :) :) Underbart säger jag! Men så är det ju så att det brukar vara väldigt sällan det stämmer de där prognoserna :/
Ska iallafall snart hoppa i träningskläderna igen och ge mig av mot gymmet. Det ska bli kanonkul det! Hoppas allt går smidigt och efter tidsschemat nu så ska jag väl kunna vara klar i tid idag. Vore skönt för ovanlighetens skull :)

Alla börjar vara krassliga på jobbet. Magsjuka, förkylningar och feber. Jippi! Men jag ska inte haka på jag inte. Har intalat mig att jag borde börja haka på det mesta nuförtiden, men inte det. Tänker vara frisk i 1 år framöver, minst! :)

Å planerna på ett sanddäck på jobbets tak börjar funderas vidare på. Plast pool och solstolar. Hur låter inte det? Jag kommer iallafall älska det hela :) Särskilt då jag inte kommer ta mig så mycket semester i sommar heller... som det ser ut nu :/ På gott och ont det med.. :)

Men nu ska det jobbas lite till innan jag slutar! 
kram på er alla//Elin

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0