Jag har hittat mina nätter

det är så konstigt att sitta här själv. det är tyst. jag är helt ensam. inga dagliga sms. inte förhoppningarna om att någon ringer. en spännande, skrämmande och konstig känsla. inte något jag vill. men heller inte något jag tänker ha panik över. mina drömmar kan inte fullföljas i min ensamhet. men jag kan göra roliga saker påväg fram till nått bättre. jag tror på ödet. jag tror på kärleken. jag tror inte på mig själv mot värledn. inte heller på att det någonsin blir jag och någon (ett vi) mot världen heller.. men nu är det så och det kan jag ta. för jag är aldrig helt själv. har alltid folk runt mig och denna gång är jag så glad över de få tjejkompisar jag har. känner mig inte trygg med någon av det andra könet. jag trottsar min egen rädsla för kvinnlig knivvass hemskhet och falskhet. men den känns ändå bättre än manligt svek och lögner. där behöver jag inte bli nersyltad in några ögon som inte egentligen bryr sig mer än om sina kroppsliga lustar. fast vem lurara jag? även om alla finns runt mig så är jag själv.. hård sanning.

ibland tänker jag, jag förtjänar faktiskt det här. jag är ingen ängel.. långt långt ifrån. Jag försöker hårt. men det hjälper inte. ibland önskar jag att jag var ond. eller har vart. så jag evt hur man gör. men jag är en mes och det kanske är bäst så...

huvudvärken är ikapp mig. nu måste jag sova någon timme igen. *f*n*


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är nog sant de du säger, när de verkligen gäller så behöver man sina tjejkompisar!! :) de där med ensamheten är en känsla jag har med ibland, man liksom vet att det finns folk runt och för en men ändå känner man sig själv! Jag tror inte att det är så, men jobbigt känsla när man känner den.. :/ Du är en stark mes Elin!! :)

2011-01-12 @ 14:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0