Måndag och jobbet igång igen


"..Du ljög fan bättre än delfinerna simmar.."
Bästa textsnutten på länge!!

Ja, första arbetsdagen efter semestern genomförd. Den var som en vanlig måndag efter en aldeles för kort ledighet. Känns knappt att jag vart borta. Särskilt då pallen jag gjorde klart och bad dem ställa upp stod kvar och väntade på mig. Allt är sig likt. ALLT! Kom inte riktigt igång idag.. bättre av mig i morgon..
Hem och körde ner en matlåda till pappa som jobbade och var hungrig som en björn. Älskade pappa!! Sen åkte jag ner till kanothuset på Malmön och somnade i solen i bikini på bryggan. Vaknade av att Räkan ropade på mig. Skön kille det där, hoppar ut på bryggan så det blir omöjligt att fortsätta blunda utan att spy. Jag Penny, lilla B och en ny tjej (som jag naturligvis tappade namnet på nu) satte oss i långfärdskanoter. Jag i en racingkanot. Strategiskt obra då det var som att ta mig vatten över huvudet medvetet. MEN: Bra träning som f*n! Var millimeter från att åka i gång på gång. Vinglade som en typiska nybörjare. Kunde knappt släppa paddeln innan jag var närmare vattnet än det var meningen. Spännande på alla sätt. Paddlade våra 4km. Sen tillbaka och min "pensionerade" tränare kom ner på en Puch som jag nabbt hade tigt till mig provåkning på. Och ja, jag fick mig en 3 motorstopp och sen iväg på ettan lite runt klubben bara. Lagom :P och jätte jätte kul. Vill ha!! Sen hoppade jag och Penny ner i Kanoter igen (jag i en vanlig långfrd denna gång) och paddlade till faster och pratade med dem. Mysigt. Längesen, som vanligt.. Så tillbaka och så hem såklart. Träningsvärken i magen är på sin höjd. men nu har nog det mästa släppt. Nackspärren kryper sig på istället efter att jag spänt mig så mycket vid paddlingen. 

Men nu är det godnatt! Jag är trött och det är en dag i morgon med.
Jag ska lunchdejta min Snabbfot och fortsätta försöka få ett rakt och korrekt svar på om hon kan tänka sig förlja med mig på äventyr i höst. Tror vi skulle ha kul! Men hon har ju en familj, först och främst.. :*

Godnatt kraaaamar!



"..Hoppas att din utförsäkring går snabbt
Att dom skriver idiot i ditt pass
Att du i ditt nästa liv blir en mask
Fan vad jag behövde få detta här sagt
Blir två ton lättare än vad jag vart.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0