Denna lördag går till historien här och nu

Helt underbar dag. Jag menar det, verkligen kanondag!
Dock har jag dragit på mig en magsmärta (en jag känner igen sen förra året) som jag vet kommer följa mig ett tag framöver. Men det gör inget. Jag står, går, ler och lever. Vad mer kan jag begära?

Vaknade klockan 6 i morse. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG? Hahaha.. Jag är hopplös. Det ända jag såg avr den klarblå himlen och allt som var upplyst av den varma underbara solen. Det bara sprätte i hela kroppen på mig. Men jag ta förnuftet till fånga och somnade om. Efter en timme, men endå,
Upp och magsmärtan ville ta kol på mig. Men jag hoppade löpningen och tog cykeln ner till malmön med en bubbelvatten med melonsmak och ett paket vindruvor. Och såklart: min kamera :)
Parkerade cykeln och klev ner i båten med D och T. Vi åkte en liten bit, la ankare och sen la vi oss i båten och solade. Badade och solade mer. Sen kom M ner och ville vara med och glassa. T och D bjöd på pastasallad (as goooood) som dom hade fixat till kvällen innan! Sen gjorde jag min debut på wakebord. Det var... svårt. Spännande. Jag hade adrenalinskakningar i hela kroppen innna jag ens hade börjat. Ens fått på mig brädan på fötterna. Och första försöket från bryggan var... katastrofalt. Ja, det finns inget annat ord för det :) Och de gångerna efter det var.. ja, från vattnet :P Och i igen :D Hahaha.. MEN, jag klarade det med fin fina instruktioner från grabbarna och vissa rättningar i mitt arbete. Så: JAG KLARDE DET!! (hoppas det skrytet räcker) T försökte få mig att få mig berätta det för alla vi mötte. Varför ska jag skryta? Jag är inte sån... Vilket han verkar tycka är skitkul :P
Sen gick vi 4 och köpte glass och sen tillbaka igen. Pratade skit och sen tog jag och hoppade upp på cyklen igen. Trampade mig hemmåt.
Väl hemma packade jag ihop min väska och åkte ner till biggis och handlade massa massa saker. För hemma väntade ... (trumvirvel) familjen Noyendorff. Så det var massor som skulle handlas. Dom är ju sådär en 7 st, sötisarna. Så jag handlade tills axlarna inte orkade bära mer. Och i efterhand gick jag nog över mina ekonomiska begränsningar. Ganska mycket faktiskt.. :/ Men men, familjen främst. Eller hur var det? Jo, så är det!!!
Så hem, packar ur allt ur bilen, in i kyl och fram på bänken. garnerade kött och sen plundrade jag pappas och mammas garderob efter shorts och tshirt. Sen gav jag mig ut på nått jag tror var 2 km totalt. Jag sprang, sprang sprang. Gillart. Barfota såklart ;) Så kom jag tillbaka, svättig och fin och tog mig en kall öl och en dusch. Hoppade i ett linne och satte på ett skärp. Klar för att vara social!
Så vi grillade, pratade skit, jag drack min öl och nån cider från Biggan och bara njöt i värmen. Lagade sallad med lilla M. Oj vad duktig den lilla 5 åringen är. Ska lägga ut bilder sen. Med en lika vass kniv som min fast i mindre format skar hon upp hela grukan och 2 paprikor. Och.. jag glömde nästan, även fetaosten, helt själv. Men det skall tilläggas att jag höll andan ett par gånger. När hon vred kniven. Men pedagogen i mig tog tag i situatinen och vi löste det bra, jag och lilla M :*
Så.. nu nyss åkte dom och jag har titta lite på film. Ska väl sova nu snart. Men, jag kommer vakna och ha ont i morgon, så jag är inte så sugen. Hihi.. men men.. det är väl dax.

Kraaam på er//
Elin von fisen
alias "sovarn"
även kallad
"solstråle"

Det är en dag i morgon med... "Imorgon.."

Vilken film?  "...efter alla pinsamheter.. gav man aldrig upp hoppet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0