Allt jag ser är...

Blå blå himmel. Vacker vit snö på många av trädens kala grenar och frost på bilarna och asfalten. Hade nog inte riktigt i tanken att jag skulle vara fullt så nöjd med den utsikten som jag faktiskt känner att jag är just nu..

Det är lördag. Kom hem i torsdags kväll. Jag har sovit hemma 2 nätter. Och naturligtvis så är inte sömnen där. Som på ett trollslag så vaknar jag gång på gång upp ur sömnen. Men nu spänd i hela kroppen, som kramp, så jag måste går en sväng i lägenheten. Jag skyller allt på förkylningen. Och alla värtabletter som jag fått för mig att dom ska hjälpa mig. Och så är det också helt uppenbart att jag tänker aldeles för mycket när jag är på hemmaplan igen..

Efter en 6timmars arbetsdag så är plötsligt kommande helger uppbokade många av dem igen. Blä, så här får det bara inte vara.. Och så har jag fått en bra tanke igår som slog allt. Den gjorde saker så klara, på ett sett som känns kanon. Jag kanske har hittat en väg endå?! Vi får la se..

Möblerade om i min lilla Etta igår. Städade av och tvättade. Det vart helt okej, faktiskt. Fick lite hjälp av min bror och Pudding och Bamse hjälpte naturligtvis till dom med på sitt sätt. Oftast genom att ligga mitt i händelsernas centrum, men oxå med att spela med svansen på spritflaskorna från flyget och lägga huvudet i mitt knä när jag trött av förkylning och resa sjönk ner på golvet för att andas lite.
Jag har alltså 2 fyrbenta vänner här som jag tycker jag har skötit om riktigt bra. Vi tog en nattprommenad vid 2 tiden igår innan jag och dom slocknade. Nu har dom fått mat och Pudding sin allergimedicin i ögat. Så snäll och lydig. Jag har ätit riktig mat till frukost. Allt för att bli frisk så fort som möjligt så jag kan börja med "operation hula hula". Ska berätta om den senare...

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen en snabbis och plocka ihop mig och min kamera för att jag och mina 2 vänner ska gå ut på bygden till mina föräldrar. Det ska bli skönt med en prommenad. En lång fin väg, en solig och vacker dag som denna. Tänka lite, och bara bara vara jag i några timmar. Det ska bli riktigt skön och frisk luft är bra mot förkylningar har jag hört.

Ha det underbart sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0