Måndag

Kliver så lätt omkring som det bara går. Varför? Jo, jag är så otroligt känslig för tå klivningar (idag) och vill därför inte kliva på någon annans tå heller. Som man vill bli behandlad ska man behandla andra 
Känner att min värld är glad idag, men att den hänger på en mycket skör tråd. Ikväll är det jag mot mitsarna igen. Dom är otroligt saknade. Vill få ur mig alla konstiga hemska känslor som klamrar sig fast runt halsen på mig.
Min 5 timmars prommenad i lördags var garanterat nått jag behövde, fast det gick så sakta så fötterna vart båda dyngsura och ömma. Det vart en fri känsla. Jag gick där, ensam och bara var jag. Ingen musik som skaver in konstiga saker i skallen på en. Nej bara hundar och jag. Envisa hundar, men endå..

Jag skulle behöva kramas i flera timmar. Bara ligga och bara.. Nej, det blir täcket ikväll som får "lida". Nej, värmefilten <3 jag är nog bara trött.. Nu igen..

Jag fick ett fiffigt uttalande idag..
"det finns aldrig tid att göra det rätt, men det finns alltid tid att göra om det"
Allt som skrivs, sägs och visas är en tolkningsfråga. Världen är en snurrande svär där alla är olika. Alla tänker, tycker och är olika. Inget blir som man vill. Inget tolkas som man hoppas och inget är lätt.
Men sen kan man tänka att man är okrossbar. Att det är mitt sätt som jag hade tänkt det som räknas och att om någon vill vara neggativ så är det deras problem. Om någon vill tolka det elakt är det deras sak.
Varför har jag blivit till ett litet plangton som inte är nått. Bara försöker sticka faran, men inte lyckas, gång på gång.. En överblommad blomma som tappar ett kronblad såfort någon rör mig?

I morse var solen inte där när jag gick min prommenad. Den gömde sig bakom målnen och ville inte säga hej. Jag gick där i min egen värld, så fort jag kunde utan att få torrhostanfall. Det var friskt, och första gången sen jag kom hem som morgonkylan gjorde mig lite glad. Det var skönt och jag sög in luften i hela kroppen. Fritt och trevligt. Men ingen sol. Ingen sol alls..
Så lite grått och tråkigt.. men i morgon kanske det vill vara lite sol igen :)

Nu är rasten slut och dax att sätta igång med lite jobb igen!!
Ha en fortsatt bra dag//Elin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0