Impossible..

En lång blogg idag...

"Kan vi så skyddar vi, utan att tänka, dem vi älskar. Till varje pris.."

Skulle jag på nått sett vara perfekt? En ängel? Nej, det är jag inte. Garanterat inte.. och det vet du!
Men ibland så är att inte prata det som är rätt och andra gånger bör man just tala. Det är lätt att glida in på fel spår när manipulativa människor, eller människor som helt enkelt gillar kriget, är nära. Det är lätt att det blir fel. Det är lätt att det blir fel många gånger av många olika anledningar.
Men jag har bestämt mig och jag tänker hålla min kurs mot målet. Dock tror jag jag behöver dig med, men vill du inte det så får jag ta det!

Just nu sitter jag och mår ganska helt jätte kass. Vet inte vem jag ska tala med om det som är i mitt bröst just nu heller. Vill inte prata om det. Men jag vet att jag måste. Jag vet att det måste ut för att inte bli till en ledsen Elin när någon lyckas trycka på rätt knapp eller är tillräckligt envis på hur jag faktiskt mår. Då när någon tar tag i min arm och ser mig i ögonen..

Är det de materiella sakerna som gör oss lyckliga? Eller är det det vi presterar? Är det vad andra tycker? Eller är det hur vi mår och dom vi tycker om runt om?
Vad gör dig lycklig?

Just nu sitter jag och skriver upp ett tränings- och matschema. Billigt, enkelt och bara dra ihop det hela. Fortsätter med min laktosfria mat så gott det går. Snäll fettsnål mat och så lite färdigmejeri som det bara går.. Jag vet att det är rätt världelöst att jag är seriös när jag super helgerna i ända sen. Men, det är en början. Och det kan ju inte vara helt världelöst endå. Dock MÅSTE jag sluta röka som en borstbindare. Det är basen! Oj oj, det är ju så jag skäms. Varför röka? Ja, det är bara så att det sitter fint ibland. Tyvärr. Men nu ska det bli ändring.. Och såklart behöver jag tänka över mitt alkoholintag. Det vet jag med, så väl..
Och nu till den bit jag tror är svårast. Ska sluta med mina sömntabletter. Är helt säker på att dom inte är bra. Ända skillnaden i min sömn utan dem är att jag vaknar trettioelva gånger per natt. Men jag måste sluta ta lätta vägar. Nu ska det bli bra det här!!!

Ibland är det svårt att se utanför bubblan som man skapar sig för att skydda sig mot omvärlden. Ibland skadas bubblan, vilket svider och bränner. Den där bubblan är skyddet mot smärta. Den gör att det man ser är ljust och positivt. När bubblan blir skadad eller repad är den svår att laga och världens alla hemskheter kryper in och nära. Allt blir lixom, aldrig det samma igen. Jorden blir en mycket kallare plats att leva på..
Konsten att se utanför bubblan är att tänka ur andras ögon. Bara ibland, inte för ofta, du är ju trotts allt du. Men det är sålätt att tro att det man upplever är fakta och sanning. Men vem vet egentligen? Ligger sanningen i betraktarens ögon? Jag vet inte. Det ända jag lärt att man måste kliva ur bubblan ibland när man är stark för att se sanning. Vara öppen för hur det ser och låter oxå.

Nej, nu ska det bli lite gjort här, så att jag förhoppningsvis kan sätta mig med hemsidan en sväng innan ögonen går allt för mycket i kors :P

I morgon är det måndag och jag hoppas få lite gjort inom både jobb och kompiskretsen. Det är inte så att jag längtar. Snarare ha jag ont i kroppen bara jag tänker på det. Men.. det måste bli gjort.

Kram till er// Elin

Kommentarer
Postat av: Jenny

Elin, jag hoppas att du fortfarande vet att jag finns här, låter som du behöver kackla och jag är rätt bra på att lyssna och skänka bort en kram vid behov!! :) Jag vill inte ställa frågor eftersom du inte vill/orkar svara, men du får mer än gärna komma och prata med mig eller be om det, jag finns här när du vill och behöver! <3

2011-05-22 @ 23:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0