Söndag och jag har gjort så mycket bra idag.. Duktig Elin!!

"You can see it in her eyes and you can see it in her smile"

Denna dag borde skrivas till historien. Det har vart så många, små som stora saker som hänt. Lixom bara trillat dit och fått min dag så himla bra. Visst kunde den vart ännu ännu bättre, men, inte ska jag väl överdriva när jag för en gångs skull är såhär nöjd? Nej, det ska jag inte.
Vaknade kl 05,12 på morgonen i soffan hemma hos mamma och pappa. Funderade på om jag möjligen har slagit i huvudet väldigt väldigt hårt någon gång som gjort att detta morgonpigga fenomen existerat efter den dagen.. Men kom inte på något bra svar. Så jag tog av mig överflödiga sovplagg och sov vidare, bestämde mig att sova till 9 iallafall. Annars är pappa snart vaken och sen, ja.. det blir inge bra.
Vaknade flera gånger under morgonen men klev upp runt 9. Läste direkt på fejjan att Mike var på g mot rallycross och jag snabb som tusan skickade sms till S och till Bror S för att se om någon var där/skulle dit/ville dit. Naturligvis är det såna där underbara starttider som på folkrace.. börja 10 på en söndag. Det är nästan poloklass på den du ;)
Båda som jag smsade till var redan på plats och 09,50 hoppade jag färdigpckad in i bilen men bara en flummig bild frånhalvvaket tillstånd för snart mellan 8 och 5 år sen om vart jag skulle och hur man kom dit. Tankade och tog ut pengar och efter nästan exakt en timme stod jag på Arbogas mototstadio. Bland gamla vänner. Många många gamla vänner fick jag träffa idag. Det kändes bra! Och endel som jag ser i "vardagen" eller lite då och då med.. Kameran var såklart med. <3
Fotade, gled runt. Njöt av att bara vara i kyliga vindar, snö och sol. Det var... fritt. Jag kände mig fri. Nöjd över att jag klev ut ur "trygga" min bubbla en stund. Ut och "visa upp mig" bland människor. Stänga bort tanken på hur jag ser ut och att dom ser mig. Bara... andas och vara jag en stund. Dock fick jag höra ett antal gånger, det jag numera får höra varje dag, att jag är tyst. För tyst. inte lik mig själv. Men det gör inget. Jag är lite så. Tänker mig bort. Drömmer mig bort. Får fantastiska ideer. Eller hjärtskärande och mördande med. Men mest glada idag, vilket var skönt.
Jag fick med mig bror S hemmåt och jag körde hem honom. Vi har lovat varandra att bli rakare och ses lite oftare. Det vill säga inte bara ute och kanske iallafall en gång i månaden. Bättre en förut med andra ord :P
Kom hem och röjjde igång städningen. K ringer och kastar åt mig mina överdragsbyxor som legat i hans källare lite för länge nu skulle man kunna säga. Pratade lite i trapphuset, då det ser ut som skit i lägenheten :P Han verkade glad, men seg. Sparka igång sig :)
Sen fortsatte jag städa, och T hörde av sig om bio som vi talat om tidigare i veckan. Klurade lite och gav med mig. Ville ju gå på bio och varför skulle jag stänga in mig nu när jag fortfarande var på topp och dagen hade vart så bra. Nej det fick bli bio :)
Så ringde maMu och jag sprang över till henne och hämtade en bokhylla som jag plaserade i badrummet. Mycket bra vart det! Så tack för den. Och sen bara lite senare sprack jag över dit igen och fick veta lite saker och fick även en tunna med mig hem. Och några kramar från hennes dotter och Mamu :)
Pratade med far som hade vart och köpt en tomatplanta till mig. Tack tack!!
Sen var det ju dax för dusch.. Och jag håller på med en riktigt storstädning faktiskt. Inget som bara låter stort denna gång utan det blir bra, inget halvdant!! (typ iallafall ;) ) Poängen jag började emd var duschen där alla mina vinterskor ligger, för att göras rent innan dom packas i vinterkartongen. Hm, börjar bli lite tråkigt att kasta ur dom varje gång nu. kanske skulle börja med dem i morgon när jag kommer hem.
Och så vart det bio, men vart var plånboken. Att jag alltid lyckas städa bort antingen en telefon, plånboken eller nyklarna. Ja, jag vet att jag är ett hopplöst fall. Sån är jag är jag rädd!!
Men hittade den gjorde jag och iväg kom jag, först på plats. Duktig kicka :)
Filmen var skitbra i min mening. Hade lite svårt med "hoppandet" filmen gjorde vid vissa fajter. Lixom gungade med eller vad man ska säga. Men vad gör det.. Jag hoppas på en oundviklig 2a :D Sen skall jag väll tillägga att jag inte är så svårflörtad i filmvärden. Men det är en annan historia. Den får helt klart bra betyg av mig!
Sen avrt det lite kameraprat utanför bion och en bil hämtades och jag bad lite snällt om skjuss. D är en ängel han, fast det är underbart att gå. Nått säger mig att jag inte hade fått gå endå :P
Så nu sitter jag här hemma, ensam i mitt lilla kaos och är nöjd. Jag är nöjd. Lite synd att jag missade insterbanden och stuvad potatis som pappa skulle bjuda mig på för att jag avr så sugen på det här om dagen. Men vet ni? Han har gjort en matlåda till lilla mig. Pappa är snäll han. Lik mig vettni ;)
Men nu, BILDER!!!!!!





















God natt med er!!

Kommentarer
Postat av: K

Fina bilder Elin!

Gillade den med vägen allra bäst. =)

Den med Paj fick mig hungrig och borde vara med i en receptbok tycker jag ;P

kram kram

2011-05-02 @ 01:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0