Dagen i ett..

"When you criticize
With your pretty eyes
You drove a stake right through my heart

When you burn in hell
Remember what I said
You had your chance I've had enough"


Det är en helt oroligt spännande dag det här. Är helt färdig i skallen av allt räknade på jobbet. Hålla isär jobbtankar och privata tankar och tänka ut vad jag vill med mitt liv. Eller, jag vet vad jag vill, men just nu finns inte all mtrl för det. Så.. då borde jag ju göra andra saker som dyker upp.
För att förtydliga så fick jag erbjudande om att åka på utlandstjänst nästa år. 6 månader borta och utöver det utbildning. Inget är ju säkert att jag får åka om jag vill, men började endå fundera. Jag vet att jag inte velat förrut och att min hemlängtan kommer vara stor om jag åker och min värsta fiende.
Men jag fick oxå varning om att jag jag nog inte skulle klara det och hamna i dåliga situationer, följa grupptryck. Att jag inte skulle ha någon att luta mig mot, som jag har här hemma, bara jag vill. Jag tänker då såhär: DU har helt rätt på den punkten. Dock så vet jag att jag klarade mig bra i Lumpen när jag föll in i ledet och rutin. Och det är faktiskt "bara" 6månader. Och, det fanns inte bara änglar runt mig då heller, eller vad säger ni som vet? ;)
Tycker det är spännande att dom där ögonen har en stor betydelse och att åsikten är nått jag behöver och ber om. Men att svaren är så... så.. inte jag, det skrämmer mig. Fast det är bara att ge upp..
Så, för och nackdelar nu då?!
Ja, inte tänker jag skriva ner dom här inte. Det är ju helt sanslöst mycket som spelar in. Vet iallafall att alla stöttar mig. Eller, det är vad jag tror iallafall. Jag är inte stark ensam. Men, jag är aldrig aldrig ensam.. egentligen!

Mer nu då? Nja, jag hoppar nog allt dumt som snurrat. Orkar inte. Jag har haft en bra dag. Såpass bra att jag är helt slut i huvudet. Så nu ska jag göra som jag borde. Plocka ihop allt inför i morgon och sen ska jag faktiskt slå på en film och somna till. Som igår. Fiiint.
God natt på er alla

Planer blir aldrig som man tänkt sig, så vi kallar det riktilinjer:
Onsdag: Packa och "dötid"
Torsdag: Herrfallet med jobbet
Fredag: Innebandy och gratta Felix
Lördag: gratta Felix mer. E-tuna och fest
Söndag: Fotta E-tuna och spöa M på tvespel. Hem

Sen är det ny vecka.. Nya utmaningar. Nya förväntningar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0