Blandad gäddhängs träning

"Dansa fast än hjärtat brister. Dansa fast du inte är här.. "


Man behöver inte älska alla. Men om du tänker efter så är det inte så många som är så himla farliga endå..

Jag vet inte riktigt vad som hände med den här dagen. Jag vart rädd för allt. Kändes som jag behövde ta avstånd. Som att jag inte ville känna. Att det jag kände skulle göra för ont..

Vaknade och berättade min dröm
Du berättade din
jag log bakom mina ögonlock
du var bara min
Lät din arm vila runt mig
bara 5 till
Tittade ut i mörkret igen
det går när man vill..

Varför är mina nivåer så många och varierande. Varför är jag inte den där apan jag vill vara som bara njuter av varje tanke på dig. Varför måste det kantas av alla "men tänk om.." Varför måste jag slåss med de negativa tankarna för att få vara glad. Varför är jag rädd för precis allt som komma skall?
Rädd för alla löften. Rädd för alla planer. Rädd för att inte planera.
Mest bara nöjd över att vakna upp i ditt knä och inse att jag sovit bort ännu ett per timmar inärheten av dig.

För tänk om dagen kommer då jag inser att mina drömmar är lagda åt sidan igen.
Eller att mina kört över alla dina.
Tänk dagen då allt bara är förstört. Allt bara gör ont.

Jag kan inte vara trött igen. Men det är väl det jag är när tankarna hopar sig och inget är logiskt längre. Varför kan jag inte bara lita på att planen just nu är densamma?
Min harighet och mina konstiga tankar förstör mer än dom gör nytta...

/elinen


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tänk inte för mycket Kerstin som du alltid sagt till mig de gör dig bara ont :/ låt allt bara flyta vidare och släpp taget lite om din självkontroll eller vad ja ska kalla de, har inte rätt ord... Låter som du behöver släppa dina tyglar lite och börja lita på folk igen, alla vill inte ont.. Finns här

2011-11-22 @ 22:51:38
Postat av: Kerstin

Tack! Du är snäll du. Jag vet att alla inte vill ont, men känner mig inte kunnig nog att avgöra vem som vill det heller. De flesta ler hur genomdumma dom än är.. (ja du vet..) Jag vet jag måste släppa och jag borde känna mig trygg. Det går tyvärr inte att hålla intill sig alla dagar igenom, fast jag önskar det! Kram på dig Jenny!!!

2011-11-23 @ 09:11:35
Postat av: Jenny

De är så sant som de är sagt, men de jobbiga i det hela är att man kan inte veta vilka som vill dumt eller snällt, man måste bara chansa, tror livet är en enda stor chansning.. :/ på gott och ont.. :) Kram

2011-11-23 @ 23:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0