Gårdagen gud glömde och mina kära kom ihåg

Jag kan korta ner det till att jag tog mig vatten över huvudet, tar åt mig av alla blickar och alla ord istället för att säga ifrån och bara trycker ner mig själv av ERA blickar. Hemskt..
Allt rörde ihop sig till en gröt på jobbet. Jag fick extrajobb i röran. Fick på mig att jag gjort fel fast jag bara gjorde som jag vart tillsagd, tvivlade på det jag mindes jag gjort eftersom jag inte är med på hur allt funkar och ville bara sjunka genom jorden. Plus att lägenheten tydligen var tvungen att vara klar den kvällen och att en bäddsoffa som jag inte lyckats bli av med stod kvar och hade ingen plats att ta vägen till.. Så hade jag glömt Morsan och BBs nyckel på köpingplan så det var extra. Plus att jag ville hinna baka. Och TA DET LUGNT!! Jag ville ge mig tid att varva ner och ta helg. Men det var långt dit och efter frukost såg dagen ut att bli jätte lång. Jag var arg och ledsen av alla stress. Magen värkte och jag ville bara hem...
Snabbfot fick mig att inse med chefens hjälp att jag kunde ta fys, så innebandy vart det iallafall. Vet inte om jag gjorde någon nytta eller om det var någon ide med en lagsport i mitt psyke. Men att komma bort var bra. Dock varje gång en telefon ringde ökade pulsen och jag kunde inte konsentrera mig. Vart tvungen att svara...
Men dagen rullade på och jag bestämde mig för att släppa sak efter sak för att hinna hem och faktiskt bli klar i mitt liv oxå. Så jag och Mu åkte hmmåt och jag var klar med blomvattning och lägenheten och allt som där ingick runt 7 tiden. Himmelriket. Men var uppe i varv som sjutton... Åkter hem till T som tog ner mig på jorden lite och sen åkte jag till Mu med mina saker och åt en riktig vrålmiddag ala oss :P
Så lade jag mig i soffan med "Stefan" och tittade på film.
Somnade såklart ifrån dem och filmen....
Gillar det inte, men det behövdes väll..
Tur att jag har alla runt om!
Fredagen var en bitch dag. Bitch mot mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0