Onsdags skriverier


"Om du har ett äppel vill du dela det med mig
i en äppelmelodi?
Eller vill du ha ditt goda äppel för dig själv
och inte få någon melodi?
Dela med sig, eller snåla
en vanlig fråga får man tåla.
Om du har ett äppel vill du dela det med mig?
Eller tar du hela själv? - VA!?"


Oj oj oj, maskeradsakerna har trillat in. nu är det "bara" de sista stygnen på klänningen. Middagen idag är förberedd (Grattis på namnsdagen Tobbe) Pannkaksonsdagen lika så! Planeringen går bra här :) Iallafall just idag. Sen hur övriga dagar kommer funka, det är ett mysterium. Denna vecka har vart värre än veckan innan jul brukar vara, vilket jag idag har insett kommer bli mycket bättre än vanligt. Men, jag lyckas nog stressa in städ, bak och don på landet i värsta fall så Elin-stressmaja är helt färdig julafton i vanlig ordnng. Jag är inte orolig..

Träningen igår var kanon, i vanlig ordning. Tränade med Grob denna gång som prövade på vårat pass. Kul kul! Henke som höll i passet fick till ett fint pass, mycket överkropp. Värmde upp min nacke med nackövningar. Varje rörelse knastrade nacken. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med den. Börja sova stående kanske kan vara en bra ide..?! Vi får se.. Bildäcken är kvar.

Och jag stör mig så på att jag ser varenda millimeter jag lägger på mig. Känner att min mage inte gillar mitt stress. Försöker unvika spegeln så jag inte tänker på hur jag ser ut. Blir så arg på mig själv när jag tänker på hur stor jag blivit. Att jag planerar kläder som inte sitter åt. Bryr mig inte ett juta i vågen, det är centimertrarna jag vill åt.
Det man inte ser lider man inte av, eller hur är det man säger??

Idag strömmar musiken i mina öron, det står pasta på lunchmenyn och det är fullt ös. Snart ska det börja lyftas kartonger. Den lilla "leken" ska få en fortsättning och jag måste virka till början på Snabbfots mössa så jag vet hur hon vill ha den. (hon har ju så liten knopp :P )
I övrigt är det hitintills en dag som vilken som. Men den blir bättre, det är jag säker på :D

Hoppas ni med får en kanondag!!
//Elinen
von Solstråle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0