Som om det gör någon skillnad

Dagens bästa: Mu har SNIGLAT ett av Jimmys anteckningsblock och lämnat en lapp med ett kort och gott erkännande i berättande form "sniglat" :P Störtskönt ställe det här!

Dagens sämsta: Hostan som sätter käppar i hjulen..

Här jobbas det för fullt. ÄNTLIGEn får jag sola bort alla saker på mitt projekt. Äntligen blir det mer plats. Äntligen släpper det sakta men säkert ännu en sak som jag inte vill ha med att göra igen. Äntligen får jag bli färdig!!!

I helgen ser jag framför mig att det blir lägenhetsurstädning ett minst 7 timmarspass. Sakta men säkert blir det bra och klart även där.. tillslut..

Denna helg då? Ja, jag har blivit bjuden på finmiddag. Hur mysigt som helst. Skagenröra på stekrostat bröd, hemmagjord pizza (med lite "elin-tids-missarens" hjälp kärleksfullt bränd i kanterna) och fruktsallad i stora lass till efterrätt. Mums! Börj jag berätta att jag somnade ovaggad?! Eller?
Lördag var det Järfälla för hela slanten. Jag var med på möte, åt, fottade, pratade, skrek, virkade och drack bubbelvatten. Jag hade det helbra i mina nya mjukisbyxor i badhusvärmen. Dom spelade en bra turnering båda lagen och ingen gav mig någon press för att jag inte spelade, trotts att dom var en kort så en fick dubbelspela. Har inte tittat igenom korten än dock, men hoppas kunna bjuda på några fina smakprov snart :)
Kom hem 03,20 till huset på landet och somnade strax därpå. Mamma kom in och väckte mig lite lätt halv 9 och så var jag igång igen. Pappa skulle firas med en brakfrukost innan han skulle börja jobba om några timmar. Så det var kokta ägg, rostbröd, mannagrynsgröt och massa annat lyx på menyn. Avslutades med en vacker blåbärstårta. Pappa drog iväg med mössan jag virkat till honom på huvudet och mamma och jag gjorde oss klara för en Färnajulmarknad-sväng. Vi åkte över skogen och genom färna portar. Det är så fint där uppe. Riktig trollskog och med solen glimtandes mellan träden hade vi inte vart framme nu ens om vi hade stannat för alla kort jag ville ta. Marknaden var som vanligt kall och mysig. Saknade snön, men man kan ju inte få precis allt. Köpte mig en julost och ett per doftljus, båda av finaste kvalite. Tror jag provsmakade hela ostsortimentet. MUMS!
Avslutade med att hälsa på hos en jättesöt liten hunvalp som levde rövaren. Jätte mysig vit liten bäst!

Hem, hoppade träningen, blev bjuden på lite kebabpizza och sen vidare till Mu. Mys med barnen och sen Beck och trötta ögon!
Fin helg! Tack alla inblandade :)
Kramar //ELinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0