The story!

"It doesn’t matter what you’ve heard
Impossible is not a word
It’s just a reason for someone not to try
Everybody’s scared to death
When they decide to take that step
Out on the water
It’ll be alright
Life is so much more
Than what your eyes are seeing
You will find your way
If you keep believing"

Oj, jag måste vara en utav de sämre bloggare jag stött på. Katastrof det här helt klart. Kan jag lova en förbättring? Nej, snarare tvärt om. Men, jag hoppas ni tittar in ibland endå..

Det har hänt en hel del i mitt liv den senaste veckan. Så vart ska jag börja? Tror vi hugger Afghanistan på en gång. Det är ju ändå den kommande stora biten som suger kraft ur mig när jag tänker på det. Likväl som det ger mig busigt och förväntansfullt pirr.
Jag har kommit med!!!!! Jag har blivit antagen och uttagen den 3dje och sista uttagningen. Det känns kul! Jag bara tjöt när Mattias kom in och berättade att vi hade fått mejl. Timmen därefter så tänker jag såklart på allt här hemma och tappar den där överlyckliga minen och sätter igång med mitt tänkande. För hur gärna jag än vill så kommer inget vara som "vanligt" när jag kommer hem. Att vara med under en förändring är en sak. Men att kliva av och hoppa in igen är långt ifrån lika enkelt.. Så tänker jag på hur jag ska möta andras tankar. Jag vill ha andras tankar, andras frågor och funderingar. Åsikter och de där minutrarna (eller mer) dom visar att jag är nått dom ibland lutar huvudet på sniskan och tänker på. En vän! Vi återkommer till det.
Så, Afghanistan. Det jag vet är att utbildningen börjar i Januari i Stockholm och att nerrottation är i April. Sen hur mycket det hinner ändras och vad dom har för krav på mig fram till dess och om jag klarar mig fram till avfärd, det är inget jag vet. Det jag vet är att jag inte kommer stå och ramla på mållinjen. Men har jag missat något? Har mina blåa ögon undgått nått? Vem vet? Egentligen..?!

Vänner. Vad är en vän? Vem är en vän? Jag har tänkt på denna fråga förr. Många många gånger.. Men i veckan slog den mig i magen igen. Vem är en vän och vem spelar bara? Jag tycker inte jag ska behöva ställa mig den frågan. Jag tycker att den som ser sig som något annat inte ska ta min tid. För vad du än tycker om mig så tycker jag 10 gånger bättre om dig. Jag kan inte rå för det... jag ser mer gott i dig än du gör själv.
Men du vet, att letar du bara efter nackdelar och saker som gör andra till idioter så är det inget annat än idioter du ser..

Sitter och planerar inför maskeradfesten den 5te. Och jag taggar, oj va jag taggar. Men vad i hela friden ska jag klä ut mig till? Det var inte lätt förra gången och det är inte lättare denna. Så har du något förslag? Tacksam för alla hjälp :)

Flytten går som på räls. Räls med stickspår, stopp för lagningar och en massa massa annat. Men det händer saker. Mycket saker.. Tex så har jag ingen tv längre. Den står på landet (som jag i detta ögonblick kom på inte har fått med sig dosan, hahaha) och kommer passa mina numera lite äldre föräldrar perfekt. Dom får den av mig, som en sorts betalning för rum och gästfrihet. Mu´s vind har fått sig en uppskö med nya trevliga kartonger med allt från garn till luftmadrasser och vinterkläder. Men, att jag aldrig lär mig. Eller ens lyssnar på mig själv. Jag är hopplös, för vart står inte nu alla dessa prylar, om inte på 4de våningen. Jag skulle ju aldrig aldrig ALDRIG göra om det igen om det inte var våning 7 eller uppåt. Så varför? Hahaha, men bra vart det!! Och hopplös är jag.
Hopplöst snäll
Hopplöst blåögd
Och hopplöst knäpp

Träningen rullar på helt okej den med. Jag har haft en rätt tung vecka med, ja, vad f*n ni vill kalla det. Höstdepp? Ångest? Utsliten? Övertränad? Vitaminbist? Fel kost? You name it!! Men kroppen är trött och jag med den. Så det har blivit några dagar med vila. Och i morgon kommer ännu en. Det blir film film film i soffa för min del och det ger jag redan i förtid MVG +++ i betyg. För jag behöver det. Jag förtjänar det. Och jag älskar det!!
Så har jag lagt till solning i mitt unnande. 10 minuter sol vart det i torsdags. och de minuterna sög jag i mig till fullo. Och det kommer bli fler fler fler gånger. Så mer sol, silvershampo och simsalabim så är mitt hår rött snart igen med. De och lugg ligger på schemat.
Och, ja, det är inte det ända jag planerar. En sista minuten är det hoppet jag har att hinna med nu innan jul. En vecka (minst) till solen. Bära eller brista. Själv eller ej. Ser jag en lucka så är jag borta sen. Det är kärlek det! Sol, vågor och en Elin som bara njuter av att vara i sitt element.
Tror, vill tro, att det kan hjälpa. Kan vara så att jag faktiskt behöver det där som alla andra hade ett par veckor av i somras. Kan vara så att det är det som saknas mig..

Mina shoppingplaner nu då! Ullared den 22. Haha, det är ju toppen toppen det :D Ja, jag tror det var det!
Vad skall införskaffas då?
Följande:
En stycke bärbar dator
En kanonerskanon kameraväska
En ny(are) bil vore på plats
Sen så är det något mer stort viktigt jag tänkt köpa, men som just precis nu har trillat bort.

Sitter och laddar in de 350 nya bilder jag tagit den senaste tiden. Ite allt för många bilder, det är under en ganska lång period dom tagits. Men, det är ändå många..
Oj va klockan var mycket hörre du! Det är dax för mig att sluta mina ögon och knocka huvudet i kudden.

Jag önskar er alla en underbar hösthelg med sol och busväder!
Todello//Elinen























Älskade hatade höst, du är här igen! Och du är såklart välkommen..


Kommentarer
Postat av: Snabbfot

Du vet... I medgångar föds vänner, i motgångar prövas de...

Jag är här för dig (med många andra) och innerst inne så vet du vilka vi är!

Du kommer klarar US jättebra!! Ni kommer få det jättelärorikt och skoj. Du får ju en "galning" med dig som jag tror har många bra sidor vi ännu inte sett, fast vi sett en hel del av dem.

Vila Elin. Inte skriver jag bara så för att jag är "lat av naturen" utan för att jag är rädd om dig och din hälsa. Träna är säkert enormt bra MEN man kan bli övertränad också. Det blir ju jag varje torsdag! hahaha... Skämtsamt med dock ärligt tänkt.

Sköt om dig! Behöver du lite luftombyte så kan vi ta en fotpromenad i mina skogar nån dag, bara för att liksom

Kraaaaaaaaaaaam mitt vattendjur!! Care about you, ya know!!!

ps. Älskar dina bilder!!!!

2011-10-08 @ 22:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0