"..Vi skulle nog hamna här endå.."

Vet inte hur jag ska hantera situationen riktigt. Jag har mötts av en känsla, ett behov, som inte är jag. Det kommer heller aldrig vara endel i den person jag är. Men det kryper i mig och är så svart att jag funderar hur du lyckats.

Idag har jag analyserat fram att jag jobbar på ett mentalsjukhus. Det finns en sköterska som håller allt flytande, iallafall när denne är på plats. Säger till dem när de ska duscha, lugna ner sig, att dom inte får röka och när dom ska ta sina piller. Övrig tid är en ynka nål ett farligt svärd, arbetskamraterna hemska mördare och toabesök vissa klocksalg är kravet för att dagen ska flyta på. (Jag hoppas ni förstår att jag överdriver..) dom håller ihop i vått och torrt, så när det börjar brinna i knutarna sinsimellan så väntar dom med att prata tills den talbara går och så snurrar det runt, beroende på vem det är som är en bit bort.
Frågan jag ställer mig är; Vad är det här?

Idag är dagen som jag får äta vad jag vill. Jag borde vara glad, planera allt gott och se fram emot kvällen. Men vet ni.. jag vill bara ligga i soffan och titta in i tven eller ner på virkningen. Suget är helt borta. Till och med min lycka över Ullared som jag ska vara på hela helgen. Nej, jag vill bara vara själv just nu. Bara vara jag!

Det är maskreadfest den 5te och Ma har sagt att han ska virka en Boratdräckt och cykla från Arboga och till festen. Det är ju så man kan skratta ihjäl sig av bara tanken. Hihi, sevärt helt klart.
Snabbfot har lyst upp min förmiddag ihop med Mu´s små infall. Snabbfot har lagt upp förslaget att hon ska sluta röka om vi vinner bandycupen i mars. Jag gillar det *gladast* Och det vara bara hennes hennes hennes ide vilket gör mig ännu gladare. Men det är långt dit, kanske får hon tidigareryck med?! Hihi..

Gillade ännu en ide Snabbfot haft idag. Hon tyckte jag skulle bli personalvetare. Eller psykolog. Jag tror det skulle passa mig. Men som med allt annat skulle jag bli för personligt engagerad, se allt ljust i den stackarna jag lyssnar på 1timme i veckan och ta med mig jobbet hem. Vardag! Berg-å-dal-bana! Känslofull!

Nu mer jobb! Snart helg! Inte ta med det hem..
Kramar om//Elinen



Kommentarer
Postat av: Snabbfot

Ja nu får ni se till så jag platsar ;)...och att Ni gör så vi vinner! :)) Sen sköter jag resten av dealen. phu... Please stay far, far away from me if it happends :P

Kram i massor. Elin...pepp, pepp...

2011-10-21 @ 23:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0