5 dagar till avresa

5 nervösa, svårsövda och busfylda dagar!

Jag har, för er som känner mig väl, väldigt dåliga resnerver. Så ja, jag är nervös och jag har inte kommit på nått sätt att hitta kontrollen över det hela som ska hända heller. Men jag ska nog kunna överleva. .. .. tror jag! :/ ;)

Denna vecka är det REM/vård/hopp och lek under ordnade former. KALLA DET VAD NI VILL! Men jag trivs bra. Jag har börja lärt känna människorna här och det är mycket bus. Tex så hade jag nyss fasttejpade telefoner, jacka, handskar och nässprejen fastsatt strategiskt på olika platser runt min säng. Väldigt vackert. Finns tilloch med fotobevis. Så nu är spelet igång :)
Allt sånthär bus som nu förgyller mina veckor gör så att tiden går betydligt mycket snabbare. Det känns inte längre som att de första 3 månaderna kommer bli så långa. Klart jag kommer längta hem och självklart kommer jag ångra att jag åker en 453 gånger till. Men med detta gäng kommer det gå betydligt lättare än jag i januari när jag började kunde föreställa mig. Jag är glad att jag har med mig BB och Nicke. Och jag är glad över att veta att det bara är att ringa hem och prata med den jag känner för att prata med. Jag saknar redan jobbet och gör mig stor möda för att hålla mig därifrån. För mitt eget bästa! Det är inte samma ställe längre och det kommer vara ännu mindre det jag lämnade när jag kommer tillbaka. Jag vill inte tänka så, men jag vet att det är den sanningen jag kommer möta sen. Tryggheten- borta. Och många fler med det! Och jag vet vad jag vill när jag kommer hem. Men kommer allt bli så? Kommer allt kunna bli så? Finns alla rätta kort för att kunna få korthuset att stå? Det är många tankar och inga svar alls. Allt jag vet är att jag får ta tag i det när jag kommer hem. Och det är och var inte den tanken jag hoppades och ville lämna Sverige med när jag sökte detta.
REMI var det. Vi har vårdat Kulspruta (58) och städat logement. Vi har fulat runt i ökenkläderna på alla dess olika vis. Reglementsenligt och mindre reglementsenligt klädda. Det är massa bus och många är nog resfebriga. Men det är väldigt skönt att snart få åka av de lätta anledningarna att slippa detta träl i veckorna med skrikande befäl och ofasta arbetstider. Snart blir det mer som ett riktigt jobb, men då med den negativa punkten att jag inte har nära hem längre. Fast 24timmars jobb.. Men jag tror på detta. Det kommer bli bra och jag kommer komma till mitt varma klimat som jag alltid drömmer om när jag fryser. (Hör ni? Det är Elin till Elin pepp.. Hahaha!!)

Nåja, det är 5 dagar kvar. 1 och en halv här och resten på hemmaplan. Jag har köpt mig en "ny" mobil som ska med ner till Affe och min jobbis blir kvar hos mor och far, så är det nått ni undrar så kan man ringa dit och prata om man skulle vara orolig eller bara nyfiken :) Jag håller på att fylla min MP3 till bredden med musik och Epod är snart full tackvare T och allt hans slit. Tack fina du <3
Stora lillebror fyller hela 22år på fredag. Tänk sicken stor kille. Hihi.. Han ska tydligen bakat sin egen tårta denna gång, min aldeles egna kocklillebror. Och vet ni? Han är grym!! Och då inte för att han är min bror, utan han kan faktiskt baka. Han exprimenterar och donar och skapar de mest fantastiska saker. Som jordgubbekladdkakan. MUMS! (säger bruden som inte gillar varken choklad eller kladdkaka speciellt mycket) Han ska lätt få bakningsbeställningar tills alla mina bus :D Jag kommer sakna mig fina familj. Fast dom är helt knäppa och fast jag kan bli så tokig på dom så att jag bara skriker rakt ut så är dom min familj och betyder allt. Skulle inte klara mig utan dom och nu vet jag det bättre än jag någonsin gjort. Mår så mycket bättre när jag får vara hemma hos dem på landet och hjälpa, ta plats och busa med dem ibland (läs: ganska ofta) Plus att jag sover som en kung där ute. Frisk luft och min underbart sköna säng!

Jag har fått mina LEAVE fastslagen nu <3 Åker hem tisdagar och åker tillbaka måndagar. Tisdag v29 till måndag v32. Okej, detta var inte för att ni skulle veta när jag har ledigt, utan bara för att jag inte har papper och penna på mig så att jag inte kan skriva ner det hela. Så för dem som vill veta, alltså inte alla, så är det då jag är ledig första svängen. SKÖÖÖÖNT! Jag vet precis vad jag ska göra när jag kommer hem. Och jag vet precis vad jag har för mål de första månaderna där nere!
Det jag vet är att det ska bli skönt att komma ner och komma igång. Tungt. Men oxå kommer det vara jobbigt.
Nog om detta, jag är så nervös så jag upprepar mig :P

Nu tänker jag ta mig i skinnet och lägga mig på luckan och friska till mig. För mitt mål denna vecka är busa och bli frisk! Thats it!
Snart är det fredag! Snart är jag hemma! Snart är jag hemma den sista helgen på väldigt väldigt länge...

Hörs snart igen!!
Kramar om//Elinen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0