Dagen 3

Sol 2 av 3 dagar.
35grader idag i container och då var det disigt ute mestadels av dagen. Det är april fortfarande. Detta blir en varm sommar <3
Ja, vad ska jag säga..?! Jag mår helt okej här nere. Om ett tag när jag får styra dem mer själv och har koll på vad en dag innehåller så ska jag nog slippa kuta runt som en tok och svettas som en gris så kommer detta bli kanon. Just nu är det mycket att lära sig. Tur det står på kartongerna vad det innehåller. Hoppas vara nördigaste nörden när jag kommer hem ;) Elller?
Mer då.. Maten är helt okej. Tror jag ska hålla mig till den Norska maten. Inte allt friterat, lagom med grönsaker och INTE 3 olika berg med sötsaker som bakelser och kakor. Hua! Dock finns det ju så mycket att välja på så jag får beslutsångest. Men det går nog över det med. Aldeles nyss var det middag och jag käkade mig lite panerad fisk, safransris, tortelini, en klick av nått sösliskigt skit och melon och annanas. och fetaost såklart. Är det nått jag kommer falla på i den matsalen så är fest fetaosten. Den är föööör mumma! Som ni hör så blir det en liten klick av allt och dem till sammans blir lite för mycket. Jag har inget att säga till mitt försvar. Hoppas kroppen förbränner lika bra som det svettas säger jag bara!
Har inte fåt tillgång till all mina väskor än så just nu får jag låna shampoo tex. Men det viktigaste finns. Tyvärr förjar topparna sina. Känner mig inte så motiverad att kuta runt i bikiniunderdel. Visst den är under: ingen mer än jag (och du som läser) som vet att jag skulle kunna ha. Men det är inte bekvämt för fem öre, så jag håller mig från det bäst jag kan..
Det känns lite konstigt. Innan jag åkte ner hit hade jag en miljon frågor, men nu, nu vet jag inte alls vad jag ska skriva om. Och så finns det ju mycket som jag inte ska skriva om. Så, jag har endel att lära i skrivandet, för att riktigt komma igång.
ÅÅå, just: Jag har köpt mig fivefingersskor. Och betyget på dem är så klart UNDERBARA!!! (tur annars hade det blitt knivit att löpa kommande 12 veckor utan :P) Det är barfota känsla, men inte så man känner stenar så det gör ont ens nästan. Jag gillar tåstrumpor: mycket bra Elin-val. Och, dom är lätta och bekväma. Efter 3 dagar i bara kängor som jag hemma skulle bära på vintern så är det paradiset.. Naturligtvis får man inte gå barfota här. Illa..
Nej vet ni vad, nu ska jag ta mit tillbaka till mitt lilla tält i det stora tältet och se om någon vill springa med mig. Önska mig lycka till!!
Kramar om en massa//Elinen

Kommentarer
Postat av: Björn

Du kommer nog igång med skriva det!! ;) jag tycker du skriver bra och vi här hemma vet att du lever!! Idag var första gången (av många) som jag verkligen behövde sig men pappa fick rycka in och vara coach, och ett lååååång mail till dig <3

2012-04-20 @ 00:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0