Glad påsk mina vänner

Så, glad påsk alla läsare!
Det har vart en spännande dag detta. Vaknade tidigt och kunde inte somna om. Suckade och gick upp. Fixade allt pyssel och gick ut för att se pappa släppa ut de söta små lambisarna. Men han var fundersam och berättade det hemska som hade hänt. Fåret som hade fått en liten i kvällen innan hade visst flera små på g. Men de var nu döda, eller dödfödda, det får vi aldrig veta. En liten trött tjej var lite med i matchen fortfarande. Hon fick i sig lite välling och jag fick min lilla önskan igenom. In skulle hon och med flaska skulle hon få. Vi värmde en riskudde, tvingade i henne mer mat och värmde så gott vi kunde med våra händer mot det lilla ulliga. Hon låg i mitt knä i några timmar och hon gjorde stora framsteg, våran lilla Pärla Estell. Snart stod hon, stöpplade lite och svalde själv. Vi bestämde oss då för att pröva på mamma får bara för att det vore det bästa om det funkade. Och dom pratade med varnandra och allt var bra, förutom att hon inte fick någon mat från mamman. Så det vart ett bakslag och hon fick komma in igen. Vart avduschad och fick sova en massa. Hon är så söt och hundarna är både avensjuka och störkära i henne. Vill pussa och busa. När dom kutade iväg och källde på nått vände dom och kollade "kommer du inte med?" på henne och sen fortsatte dom. Vilka toppengrabbar ;)
Nu har hon nyss bräkt och fått i sig massa mat. Hon ligger på en matta i köket och grabbarn ligger en bit ifrån och kollar in henne. Bra vaktare..
Själv fixar jag musik till min MP3 och nördar lite här och där. Polisskolan är på tv och T är hemma och busar med sina vänner. Jag är bara snorig och tråkig. Fast just i dag passar det mig rätt bra! Snart bär det av mot varmare breddgrader och det blir bara mer och mer spännande. Och samtidigt vemodigt.
Efter denna lilla påskstory så vill jag bara säga: Sluta aldrig hoppas!!! Det finns aldrig för lite ljus för att det, innan man vet, är försent att sluta hoppas!! <3

Med detta säger vi god kväll!
Kramar om//Elinen
och Estell :)



Estell





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0