Burktelefon och en vanlig dag på jobbet

Chefen BOL tror att det blir dataförbud på mig så jag inte får hemlängtan. Jag förklarade att det var samtalen hem ibland och nördandet som gjorde hemlängtan lite mera greppbart och helt okej hitintills. Han trödde mig inte och föreslog burktelefon. Jag skrattade och sa det skulle bli synd om verkstadsgrabbarna som skulle behöva sitta i "burktelefon" och lyssna på skit, problem och berätttelser om min mission.. Hahaha fick jag till svar.
Hoppas han bara skojar.. :P



Energin tog slut, och där i samma veva min självsäkerhet och all ev jävlarannamma. Kunderna har mosat in och gnäll och gnabb har tagit övrig tid. Tänka själv får man visst inte, fast det är det som krävs av en. För h*lvete om man kulle kunna gå en dag utan att be om hjälp. Oj oj oj.. tänk om jag kan göra ALLAs jobb då?!
Hahaha, välden är bra knäpp.
Bra låt hittade jag iallafall.. På min nya TRASIGA MP3. Sjutton oxå, hur ska den kunna bli lagad då? Har skrivit ett mejl till Teknikmagasinet. Hoppas väl på under antar jag. Det går inte att sänka volymen på den och som det är nu, högsta volym, går det inte att träna med musik i öronen. Det är inte bara illa, det är jätte jätte illa.

Och så hörde jag det Stockholmsordet för Godis igen idag (som jag nu naturligtvis har tappat) Sist jag hörde det ordet användas var på Björn-Elin-André trippen till Gborg. Alltså: Det är André som använder det ordet, stackars Stockholmaren ;) Men jag vart glad, kände mig på nått vis lite hemma och vart så chockad att jag bad killen som sa det upprepa ordet flera gånger.. Haha..

Nu så är det tänka att ta ett gym. Eller om det blir löpning idag med? Det får väl tiden avgöra. Solen går om 30 min ner och jag hoppas spara lite energi till all träning. Vill sova nu <3 Och så vill jag lyssna på mitt "bokband" som jag bestämt jag bara får lyssna på på morgonprommenader. Så j*vlar va gärna jag vill gå nu. Hahaha, det är ju spännande.

Och sist men inte minst, jag vill rekommendera boken "Alfahanen". Den är nu utläst för andra gången och jag ser nya små saker i texterna hela tiden. Jag gillar bokens alla små krusiduller och vad som händer med personerna i den. Känner igen mig i känslan. Kan förstå, hänga med i tankegången och bara le åt toket. Tur det är en bok. Tur att jag lever ett så mycket bättre liv än jag förtjänar. Tur att jag är långt  borta, ibland...

Nu börjar jag läsa en ny bok som jag redan nu vet jag kommer älska. En bok jag köpte på flygplatsen mot Thailand. En bok jag hade behövt då, men jag sov mest den resan och det var kanske det jag verkligen behövde. Så nu ska det bli av, har bara kommit kanske 3 sidor hitintills. Vill se filmen när jag kommer hem. Har både bok ett och uppföljaren med mig. Bra grejer, hejja hejja Elin.

Nej, nu vart det visst lite jobb innan träning och sängen, får se hur länge vi håller på.
Har pratat lite med Mu idag och ska ringa i morgon med och prata. Vart så kort idag.
Saknar mina kram-prat-slöhäng-vänner där hemma. Soffmys och SUSHI!!
Gräs mellan tåna och snabbnudlar..

Kramar om//Elinen

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du hade mycket bra böcker i Thai, jag som hann läsa dina ;) haha! Skönt att ta sig tid till lite sånt med! Trots hemlängtan när du sitter vid datorn så kan de ju vara så att du får mer hemlängtan om du inte får höra nått härifrån? Ja vet inte :/

2012-04-30 @ 10:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0