Det är FREDAG folks !!!

Jaha, så har halva denna dagen redan gott! Skönt.. Fast egentligen, varför det nu är så skönt vet jag inte. I morgon är ju yttligare en likadan dag. Avskyr att helg inte är just helg! Aldrig kunna bara ligga kvar i sängen och inte gå upp utan alltid pressen med tider och måsten. Men njuter lite av att läsa på fejjan att folk tar helg och är glada över att det äntligen är fredag! (duger gott!)
Imorse hade det kommit post så postis fick lite att stå i från mig och G. Det var roligt. Sen satte projekt "pimp HF" igång och jag fortsatte med att ta själva bordsskivan. Bra arbetsplats då man får kunderna direkt på sig när dom kommer in så man kan sköta sitt jobb och pimpa. Ingen annan behöver bry sig på den punkten och det tror jag iallafall är lite bra. Istället för att jag avrustar, längst bak, längst bort i förrådet och inte hör när kunderna kommer eller plingar. Så lite till ska jag unna mig detta rolig jobb är planen!! Provmålade ena skivan ökenfärgad nyss. Vart en besvikenhet över det hela, så nu är det bestämt, DET BLIR SVART. Fast det kommer bli repor och inte hålla så länge så går det att måla på mer lager och dona om det skulle knipa. Ett lyft blir det iallafall! Kul kul!
Och energin i penseln tar inte slut men det är skönt att all insperation inför lägenheten får komma fram lite här nere med. Tycker jag! Får se vad chef 1 säger när han kommer tillbaka om en vecka. Chef 2 får hålla sig lite till innan hon får skåda händelsen!
Rätt glad på morgonen fast det rumlats i tältet hela natten. Var ett nattflyg och då blir det mycket spring. Det bara blir så. Och då sover jag oroligt fast jag inte har nått med det att göra alls egentligen. Som en tisdag. Lång dag och sovit dåligt pga att jag är nervös och folk börjar springa i dragkejdor och dörrar tidigt som satan. Men men, det har sin charm det med ;)
Vart snooze denna morgon med. Fy på mig! Men det var skönt och solen värmde sådär lagom när jag klev ut. Han med att nörda lagom mycket på morgonen och unnade mig en ljus macka med Svolvaerpastej !! Har ni inte provat BÖR ni pröva. Mums mums mums. Hittade den lilla läckerheten i kylen i går och tänkte "fnns den kvar är jag värd den i morgon" Och tadaaaaa, det fanns en halv burk. Jippi!!!
Ska upp och sola en sväng nu för att sedan gå ner och fortsätta mitt målarprojekt. En roller skulle göra det snyggast, men hittar ingen :/ Nu när IKEA finns här nere så kunde dom väl starta ett ByggMax med? Jag skulle handla en roller...
Påtal om handla: Julklapp : KLAR! Perfekt! Nu är det bara massa andra kvar.. *suck* Detta brukar vara kul, men i år kan jag inte börja i tid (typ nu) som jag i vanliga fall brukar. Har ju bara 2 klara till hundra procent. Det är dåligt för att vara jag!
Imorgon ska jag antagligen kolla in D´s soldäck igen. Fas ska inte sola.. bara glida!
Nej, sola var det. och det NU!!!
Kramar om//Elinen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0