Inte en vanlig lördag

Vaknade arg som ett bi i morse. Kände tonårsilskan dåna innan jag fattade vart jag var och bytte tanek till att hoppas att jag inte hade tagit ton på riktigt. Anledningen då..?! Jo, på nått vis var jag i vårt gamla hus och jag bodde visst hemma. Men av någon anledning så hade mamma möblerat om när jag kom hem (händer kanske inte allt för ofta i verkligheten) och jag hade helt plötsligt flyttat in i samma rum som brorsan och alla mina saker var i för mig en j*vla oordning. Egentligen förstår jag inte paniken då det är mysigt att sova med Flixen. Och dessutom var det en våningssäng dom hade fixat åt oss, en 120nederslaf till mig och en 90 överslaf till honom. Vad det var att bråka om fattar jag nog inte men i drömmen var det ren och skär tonårsilska blandat med den där haten man som tonåring bara kunde känna för sin familj. Nu såhär i efterhand fnittrar jag såfort jag kommer att tänka på det. Det enda jag mins av min mamma i drömmen var att hon sket i att jag skrek och var arg och det vet jag utan att minnas det att det retade upp destomer :P
Tror iallafall att jag somnade om och vaknade sedan av klockan 10 i 5 i vanlig ordning. Då var det dax för min morgonpromenad. Kände mig aningen stel efter att ha tagit en PW med bungystavarna ihop med BB och S igår. Dom är liiiite snabbare och liiiiite busigare än jag är i min ensamma gång på morgonen. Men det var skönt och jag ska nog försöka haka på, eller iallafall komma iväg själv 2 gånger i veckan framöver. Gjorde mina 50 situps och 40 rygglyft efter det och en superskön dusch. Somnade som ett barn..
På morgonpromenaden möttes jag på slutet av kanske 8 st helikoptrar som kom brummande. Känslan när man ser dem sitta där i de öppna dörrarna med sina vapen och se coola ut, ljudet och det ansvarsfulla bevakningen av oss. Det käns gött som BB skulle sagt!
 
Inget mer för stunden!
Trevlig lördag på er alla lediga där hemma! (lite avis är jag allt)
Kramar om en massa//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0