Jag kom, jag skrek, jag log, jag svor...

Satan vilken match dom bjöd på, handbollsgrabbarna i OS finalen. Sverige - Frankrike. Ett drömmöte skulle jag säga med skräck och förväntan. och vad vart det om inte otroligt j*vla spännande?!
Började med att vi inte hade någon tablå att följa så vi letade runt bland kanalerna inne på lilla norge (som deras "häng" heterhär nere) Till våran besvikelse så fanns inte den kanalen på tven utan tusentals andra ohanbollsinspererat skit.. (hihi) Norsken kom då fram och frågade vilken svensk kanal det gick på och vips hade vi det live, på SVENSKA!!! Det var med andra ord som att sitta hemma i tvsoffan med alla här nerifrån.
Matchen drog igång och fast vi kom in i matchen efter 3 minuter var jag glad att den ens gick att se. Börjades lite mjukt för att sedan i slutet gapas, sväras, peppa och förbanna. Vad höll domarna på med? Det var en lite tung uppförsbacke sverige fick när domaren lite lätt stod på frankrikes sida och satte käppar i flytet som rann ut i sanden för sverige. Kunde dom inte få haft iallafall lite flyt? Men dom kämpade på grabbarna och dom gjorde det bra. Endel slarv och några idiotgrejer men i det stora hela en toppenmatch. Vilka mål! Vilka inspel! Vilken nagelbitarmatch! Hoppas det är samma gooa grabbar som spela sig till nästa OS och att revangen då blir vår. Det året ska jag inte svika eller vika en tum och ska stå där på plats och skrika om det så kan behövas.
Grattis Sverige till ett garanterat förtjänat silver detta OS!! <3
 
God natt från Afghanistan! //elinen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0