lunchkoma

Jag lever idag med, hör och häpna. Hittade finaste vardagsrummet på IKEA idag. Det var vitt och färg högt och lågt. Det ska insperera mig i mitt vardagsrum nu. Som jag har klurat, vita äggar, ljust trägolv och svart-trä-fond vägg. Dessutom blir det en svart/mörk grå soffa som det ser ut och känns nu. Men utöver det.. FÄRG! Planer på egna kuddar, armeringsjärn, tyg, filtar, mattor, dock svarta tavelramar, men med färg I.. Tadaaaaaa! Elins egna energikrypin. Som en liten koja fast mycket större och såklart bättre. hahaha!
 
Tänker nu igen.. säkert för mycket. Eller jag har bestämt att så jag tänker nu är för mycket för jag klurar ner mig i saker jag inte kan styra eller göra nått åt. Och jag är besviken dagarna igenom för att jag stressat, inte vart mig själv och bittsk när jag var hemma. Jag som ville njuta, vart till en människoätande egenmaskin. Egentligen tror jag bara jag hade behövt vart helt solo en dag och inte gjort ett jota, mer än typ gått i timmar i skogen och strosat runt med kameran. Men så vart det inte.. säkert kommer det inte bli så heller nästa gång. Men nu kan jag inte styra det eller alla konstiga onda intryck jag fick/gjorde/såg. Så jag gör bäst i att släppa det. Men släppa saker är bland det jobbigaste, hemskaste och svåraste jag vet. Så det är inte så bara för mig..
Det är tungt att inte förstå sig själv i alla situationer eller titta sig i spegeln och hata att man låtit sig få förvandlas till nått så oElinit. Här nere slipper jag se för det finns inga speglar. Ser heller inte när jag går ått nått håll alls.. Jobbigt att tänka tillbaka och tänka nu i efterhand "varför lade jag mig i?". Endel saker måste jag bara låta vara, tala om hur det känns och sen bara gå. Men som sakt, det är svårt och jag vill för väl endel gånger.. Kan blir så trött..på mig, dig och oss!
Hur som helst, jag är inte något helgon, jag är bara trött och insyltad i en tankebana som inte gör mig gott.
 
Tröck idag i mig en lunch på en köttbit, sallad, ärtor och soltorkade tomater. Mumsigt faktisk! Duktig kicka.. Har nu klart mig i 3 dagar på bättre och mindre mängder mat än jag ätit under en dag på väldigt länge. Så det är gulstjärna. För att vara toppens topp nu på lördag så är det inget mys.. Haha, skojade bara. Klart det blir filmmys, men iställe för chips och godis blir det popcorn och en varm macka ska jag unna mig till kvällsmaten! Om jag nu är duktig tills dess.. Så skönt att krypa upp i en tvåsitssoffa själv och lägga en filt över sig i privata kläder och bara få skratta och må bra i någon timme innan man slits tillbaka till Affeland av eftertexten. Men det behövs.. det lilla
 
På söndag är det Joga. Jag VILL pröva, på rikigt. Men vet inte om jag orkar med omgivningen. Vet inte om jag på min sovmorgon orkar gå upp och mötas av nått bitskt. När jag egentligen bara vill vara.. joga vore så kanonkul men känns som att konsentrationen bör ligga på det oxå inte på någon kråka. Så jag hoppas lite till, fast jag vt att under ska ske för att min önskan skall uppfyllas. Men jag hoppas, som alltid, endå..
 
"Leende gulbruna ögon, har jag förälskat mig i.." -tack Johan!
 
Kraamr om en massa massa//Elinen
 
Ps: Lola, inge mer tok nu, berätta det för skägggubben där upp med..ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0