sådär glad som bara jag kan vara

Tänk så glad man kan bli av ett "Hej Elin!" följt av ett leende..
Att sen det var 4 stycken som mötte mig på cykel med kanske 10sekunders mellanrum som alla gjorde det lika bra, det gjorde inte saken sämre på något vis alls. Jag vart bara jätte jätte glad. Och på något vis så kändes det inte som ett "trevlighetsleende" utan ett ärligt ett helt enkelt. 1 av 4 måste ju allafall ha lyckats ärligt ;)
Värmde gjorde det hur som och att en sån enkel sak kan göra så mycket kände jag att jag behövde påpeka/informera/berätta. Alla kan göra det där lilla lilla extra. Men gör det bara när du känner för det för falskheten lyser lätt igenom ocgh gör det motsatta..
 
Jag är nu stolt medlem i "vi som ska hitta formen i höst"-gruppen på fejjan. Den kan säkert underlätta tunga stunder i min motivation. Hålla mig borta från att kolla vågen varje dag, bara det är svårt. Sen trillar jag lätt dit på tanken "men jag måste ju dra av kilon, jag har ju alla kläder på mig".. och visst det har jag, men NEJ! Inga enkla vägar. Här ska det bli kött och ben på kroppen (ja och det där underbara som kallas kärlekshandtag för dom blir jag lixom inte av med ;) ) och det ska svida i kroppen varje gång jag tänker på en tysk munk med choklad på eller att smälla i mig en påse chips. Jag får helt enkelt skylla mig själv som trillat ur "lagom" syndromet och kört på UNNA DIG VAD FAN DU VILL!! Bara för att jag inte mår bra innom det militära och tar till tröstätandet.. suck! Lära mig? Eeeh.. troligt inte du! Haha, hopplöst! Men hårt och skoninglöst nu kommer resultera i att jag kan äta allt i måttlig mängd senare, och det är belöning. Eller ignentligen att jag slipper köpa en ny garderob. Det skulle bli liiiite svidigt i plånboken ihop med lägenheten. Hua!
 
Kollar tapeter nu lite allmänt. Har fått för mig att Oxblodsröd vore en rätt grym varm fondväggsfärg. Och oj vad fina tapeter det finns. Halelulia säger jag bara... Underbart! Och i vanlig ordning farligt. Men kul och spännande, har aldrig haft "tapet-problem" förr och det kan ju bli kul! Hur nu ett problem kan bli kul.. hm.. blir väl kanske vad man gör det till möjligen.. eller??
 
Nåja, dax för jobb snart igen! Denna dag går heller inte speciellt snabbt. "Vad ska vi göra nu, vad gör jag nuuu?" Som Pippi skulle sagt :)
Kram på er//Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0