Som vanligt många mil fram i tiden..

Hyser avundsjuka på er där hemma och trötthet på min resa när jag får ett meddelande på facebook att det är SM om mindre än en vecka och även missat en sjujävla match handboll spelad av våra svenska herrar. Hade inte riktigt OS som en anledning att stanna hemma från Affe. Inte heller att damerna i Köping skulle dra ihop ett lag som faktiskt har tränat ihop under längre tid an vi gjort sammanlagt sanaste åren ;) Det är ju faktisk INGEN i laget som bara vart med en månad i sitt liv innom sporten. Bra jobbat brudar!! Aja.. det svider. Men det ska det göra!!
 
Helt plötsligt är det svensk rapp på radion. Här nere?! Hur gick detta till? Nog för jag vant mig med musiken hemma de 3 senaste veckorna, men här nere. Får fråga mina vänner när dom kommer tillbaka från lunchen.
 
Idag har jag planerat hur mitt gjutgärnsinspirerade tillskott ska se ut och vara utformat. Jag gillar mina idéer mer och mer. Sen har tanken slagit mig... har jag för lite garderober? Den enda tanken jag har haft hundra femtio gånger när jag vandrat runt de få gånger jag har i lägenheten är just; Satan vad garderober jag har. Det är många, det vill säga 3 superstora i hallen, ett fullhögt linneskåp, ett tvättskåp, minst 4 överskåp och en GIGANTISK jyskgarderob i sovrummet. Jag skämtade flertalet gånger om att det garanterat får plats en hel skolklass med mellanstadiebarn i den. Som sagt, enorm! That´s it. Så risken att det är för lite borde inte finnas. Meeeeeeen... den finns ändå. Jag vet att det kommer finnas tomyta i garderoberna när man ställt dit trådbackar och det känns synd men vill inte riva ner skiten och sätta skjutdörrar heller.. inte nuallafall. Kostar med mitt lilla projekt så det räcker endå. Känns så skönt att ha det där boendet.. fast jag långt ifrån bor där än :P Så skönt att veta att det står där och väntar på att bli målat och fixat när jag kommer hem.
Håller på med en liten lista (ja, jag älskar listor. Annars minns jag inte ett jota) på vad som behöver lyftas in där när jag sen fortsätter att dona. Typ, micro är ju alltid bra, och min matberedare <3 Men då behöver köksskåpen vara klara så jag inte spiller färg när jag målar. Många tankar och mycket bus. Tänk om jag bara kunde behålla dessa drömtankar dagarna igenom, då skulle det snart vara november...
 
Kramar om//Elinen
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Laget finns kvar när du kommer hem och SM finns kvar till nästa år det med ;)

OS får du dock vänta på i fyra år men det kommer igen det med. Allt vi gör när du är borta kommer igen men på annat sätt och möjligen i annan form men det kommer igen. Men det du gör nu det är något du gör nu och troligen inte igen, så du fixar det här vännen min, vi, polon, sm, Tv´n allt är kvar när du kommer hem <3

Svar: Så sant så Jenny! Men det svider lite endå.. såklart! På sätt och vis är det lite roligt att följa här nerifrån med.. lite efter (tyvärr) men helt okej endå :)Kram på dig <3
elinvonfisen.blogg.se

2012-08-10 @ 12:20:26
URL: http://ivarssonjenny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0