Återigen har det gått en vecka

Ser ut som att mina veckor numera räknas söndag till söndag. Söndagarna ser ut att vara ultraslöa fram till 3 slaget, då j*vlar är det löpband, sen vattenfys på dykningen och därefter vattengympa med mamma. Blir sen mat ikväll, men lite bus med mamma är det värt. Har haft "familje-brist" i helgen. Det har gått rätt okej. Ska åka förbi pappa på jobbet och kramas och se mamma ikväll. Så jag övrlever.. :) Just nu sitter jag och har slöklätt mig bara för att behålla värme. Alltså inget jag skulle gå utanför dörren i. Bloggar, grejar runt på facebook och äter gelehjärtan som jag införskaffade igår Tycker det är mysigt på nått vis.. Musiken från min nya Pod dunkar i mina schizofrena spellistor och jag har inte rört den (mer än för att byta låt) på 24 timmar nu. Det kallar jag avhållsamhet ;) T spelar nått (oj hur ska formulera det här utan att skriva "loser" i pannan :P) som liknar Star Wars där han får olika uppdrag. Väldigt ful gubbe har han, med piercingar i hela läpparna. Kan vara skönt att titta på ibland. Lite spännande.. Är så tråkig så jag inte riktigt orkar spela. Inte ens little big planet vilket är lite förvånande. Jaha, så ny vecka framför mig. Jag ska gå ADR utbildning. Ser massa plugg framför mig. Jag hoppas hoppas hoppas att upplägg, planering och själ är nerlagt i förarbetet för denna kurs. Annars kommer veckan bli nästan för tung. Det har inte vart det bästa såhär långt. Men jag hoppas endå. Hoppas som jag hoppas på de hopplösa.. Det ska bli spännande iallafall och denna kurs kommer inte bara gälla nere i Affe Jippi!! Förra veckan vart jag Am- och branfarliga varor-utbildad. Kul var det. Fullstoppad i skallen vart jag med. Tänk er en norrlänning som sitter och klickar i ett bildspel och har samma tonläge från 8-16 i 3 dagar. Det var svårt att hålla sig vaken.. Men avslutade med en norrlänning som fastnade i mitt hjärta direkt. Han använde ordet "obra" och hade en stark och intresserad röst som lyckades få mig mycket intresserad. Och ja jag har lärt mig att skarpt är "gul". Men det är ju FÖR F*N inte en färg på dem. De är ju metallen. Kan ni inte förklara på Svenska istället för fackmilitäriska?! :P Hahaha :$ Nästa helg (ni ser, jag är redan där och planerar...) så är det Järfälla och kanotpolo. Jag vill ju med. Jag vill fotta, vill träffa alla kuliga. Och Björn kommer ju inte spela så hon kommer med vara på land hela tiden. Jag är ju sugen, helt klart. Och så har snälla hon fixat så jag får åka med en senare bil. Och det kommer vara 3 lag, ett rent damlag <3 , ett herrlag och ett old boys. Det har inte hänt på evigheter och bara det är ju värt guld. Jag kommer vara borta ca 12 timmar i Järfälla. Och så kommer jag vara sliten på söndagen. Frågan är vad det är för skillnad mot en vanlig söndag som denna?! Det är så svårt. Tänkte ta en kväll ensam på landet med. Ta mig tid att prata Affe med mina faktisk mycket engagerade föräldrar som både vill och inte vill att jag åker. Och jag vill hinna träffa min bonusfamilj och gosa med dem. Och T. En helg räcker inte riktigt till i mitt liv.. Det får kluras på den! Inatt gick T och jag hem i de 18 minusgrader som Köpingsstad bjöd oss på. Det var skönt och kallt i ett. Det är fina nätter när det är så kallt. Såklart var det blålysen utanför Hantis. Tröttsamt. Blir Bishops framöver. Jag får dansa på förpinglan. Jag är inte så possitiv till det där Hantis-hänget.. Vi gick iallafall och pratade om drömmar. Jag har massor av dem. Och planen är att spara massor där nere (vilket inte kan vara så svårt) och sen komma hem och leta på ett hus att bosätta mig i. Det är rätt tungt att inte ha någon fast punkt. Inte för att jag skulle vara där så mycket, jag har massor jag vill göra. Mer för att jag saknar avlastningsytan som jag kunde ha allt mitt på. Nu är allt utspritt och jag behöver planera helgerna långt före för att ha bra kläder och det övriga som behövs för större äventyr. Tex pulkaåkning: Överdragsbyxorna är på landet, nerpackade. Hade jag eget skulle det säkert se ut som skit, men jag hade allt nära till hands och på en plats, utan att ha det nerpackat. Så ett boende jag kan överleva i en tid framöver är prio ett när jag kommer hem (efter all semester och återhämtning) för att sedan skaffa mig den "lilla" hund som jag önskat mig länge nu utan att kunna ha varken plats eller möjlighet att ha denne tidigare. T frågade om han var inplanerad. Han är. Men jag vågar inte räkna in honom som självklar. Han är det där extra som skulle göra allt så mycket bättre än bara bra. Jag vågar bara helt enkelt inte lita på att allt blir som jag vill längre. Jag hoppas, men räknar bara helt hundra med mig själv.. Kanske elakt, närmare hjärtlöshet om man vill tolka det så. Men det är mitt skydd. Min bubbla.. Han är välkommen in i den, bara den får vara hel <3 Nu ringde Mu som är på g hit med mina nytvättade kläder som jag tvättade hos henne igår. Jag har blivit tvingad att förena nytt med nöje när tiden är så knapp jämt. Och det är en skön "ursäkt" för att behöva vara där :P Men nu är det nog från mig för denna gång. Ipoden laddar min musik! Kramar om//Elien

Kommentarer
Postat av: Björn

Björn vill ha med sin älskade Kerstin samtidigt som han förstår att de går mycket tid.. :/ men Björn skulle älska om hon följde med, tid för kackel, tid för bus med Albin, tid för bus med alla andra, tid för oss, typ sova bredvid varandra som på flygplatsen i Phuket <3 Björn behöver snart ett svar då Björn håller på att planera resan :)

2012-02-07 @ 10:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0