KSP vecka

Vi har skjutit och skjutit denna vecka. Och skjutit lite till. Och ännu mer efter det. Ich! Ja, inte hade vi lite att skjuta upp inte. Inte tog det slut heller på allt som var grundtanken. Nix pix.. Men skjutit, det har vi absolut!! Vi har bott i svältenlägret, vilket är ett av de minst fina stället vi kommer få bo på med Svenska marka under våra fötter. Jag har bott där förr under min lumpentid och hade inga höga förhoppningar alls. Det är en lång korridor som dom ställt in skåp och 2 våningssängar innanför skåpen och sen in till nästa "rum" är det en 2 cm tun vägg som har en 4dm öppning upp till taket. Lovar att Niklas snarkningar nådde allas öron. Dock fanns det ju tv vilket vi inte har i Skövde som då är både fortfarande användbart och i bruk. Konstig värld vi lever i.. Vi har haft långa dagar. Onsdag till 23.30 och torsdag upp 5,00 och höll igång till 22.00, Fina dagar. Jag var riktigt trött och grinig ett tag. Men på militärers planering ska man aldrig aldrig aldrig bli förvånad.Dom tallar på reglerna och släpper på sina tömmar. Besviken blir jag, när jag inte får styra min egen tid, min fritid, till det jag vill utan måste luta mig mot dem hela tiden. Vanesak. Blir säkert bättre.. Och vi har säkerligen plockat upp alla hylsor som blev över efter skjutningen. Plockade och plockade i morgonsolen som lös så fint i torsdags. Solen tittade fram efter 2 dagar av regn och blöta kläder. Vi har sjutit från fordon och från marken, Vi har ätit helt okej mat (tack kungen) och jag har frysit timmtal varje dag. (Nu ser våren ut att vara påväg igen vilket jag tackar för) Regn, snö och sol. Konstig vecka ur väderperspektiv. Nu har vi vårdat sönder och samman. Men en sak dom måste lära sig, mina nya arbetskamrater, är att man aldrig är klar med vården på ett vapen. Det är bara att putsa vidare. Har man fått fem timmar så behöver man dem alla. Man puttsar och grejar och torkar tills det skiner. Tro inte vi får gena bra för att vi är förrådare. GLÖM! Slit ni, som vi, som alla. Inga undantag. Det finns inga genvägar, bara senvägar. Gör om gör rätt!! Nu sova.. ZzzZZzzZ //Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0