Pesto, vin, goda vänner och bio

Åt pesto med min älskade Mu. Hoppade på hennes underbara små och kramades så mycket jag fick. Mu gick runt i sina jätte fina nördbågar och gjorde pankakor till barnen. Li gjorde en jätte fin "tårta" med massa sprutgrädde i ett fint mönster spetsat med lite sylt. Behöver jag nämna att han bara fick i sig en? Sen fixade jag, T och Mu peston med Mus mixer som hon mirakulöst hade insett hon hade. Busen.. Så det vart jätte jätte fint fixad. Vill jämföra det med modellera. Grönt och gott! Pasta, pesto, bacon, champinjoner och vin <3 Kidsen tittade på cars 2 och vi hakade på efter maten. Li spelade lite på min telefon och även Lo lite granna. Det vart bara en stund då jag och T skulle vidare mot bion. Kramade Mu hej då. Tackade. Hon är guld! Sen var det bio med Danne och Jo. Det var friskt ute. Klackarna krampade i vadrena efter de träningspassen jag inte längre är van vid. Underbart! Betalade biljetten och köpte mig en mellanpopcorn. Vi tittade på Hamilton!! Det var super duper bra. Jag gillade den massor och satt fängslad hela filmen. Nej, inte så kvinnligt att gilla den, nej. Men vad gör det. Den var precis vad jag behövde en fredagskväll som denna. Det får vara hur illa det vill. Persbrant såg däremot sjuk och gammal ut, så den i vanliga fal rätt stilige man gjorde sin roll perfekt. Vandrade sedan hem. Skönt med frisk luft. Skönt med närhet. Skönt att vara hemma utan att tänka på hur trött man är. Skönt att ha en riktig fredag! Tack!!/Elinen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0