3 januari- Träningsdag 2

Min älskade pappa fyller år idag!! Grattis till honom :) Ska snart ringa och sjunga en trudelutt för honom och hoppas att han inte redan är ute i ruskvädret och donar, som han brukar.
Ikväll blir det mys ute på landet med mat och familjen. Jag älskar landet, mina föräldrars gård. Det är det enda stället jag kan slappna av på, helt själv, just nu. Där är det trygt, fast min familj är som den är och har sina upp och ner-dagar, precis som alla andra familjer har.. (dock har ingen en sån familj som jag)

Idag var träningsdag 2. Jag har kass röst och en ny form av hosta. Min hosta vill helt enkelt inte ge sig :/ Men det stoppar inte mig. Så länge jag kan träna, inte har feber och inte massa annat skit som stoppar min dag så kör jag på. Idag var det gym på jobbet kl 06,00. Jag älskar det!! Kan inte rå för att min musik på högsta möjliga volym och ett gym helt för mig själv är bland det underbaraste och mest befriande jag upplever just nu. Att få fula mig med vikter och med övningar utan att någon ser mig, det är kanon! Jag tvivlar dock på att det finns kvar när jag kommer hem igen... vilket är väldigt tråkigt. Men.. det finns andra saker som är bra med så det löser sig.

Idag känner jag lite mer lättnad över hela det här med Affe. Det känns som att det inte kommer vara mördargrepp och utkastningar direkt. Det känns bättre. Just för idag iallafall.. Men sover som ett arsle och indag vaknade jag nog inte helt förens just på jobbet när gymmandet drog igång. Läskigt, jag körde ändå hit innan..

Bilister är hemska människor. Egoistiska spån som man behöver vara dum mot för att dom ska vara vakna på morgonen. Jag tala om helljus. För att en förare ska förstå att dom bländar så måste man blända dem. Så inte ta bort extraljusen förens den andra gör det. Istället för att vara snäll och ta bort dom direkt, innan man bländar behöver dom lixom väckas. Och dom där IDIOTERNA som bländar upp innan dom ens åkt förbi då?! Jag blir blind!!!!!!! Arg med för den delen. Vill kunna göra som på film en riktigt bra handbromsvändning och dra på helljusen i arslet på dem. Mina helljus är bra på sånt... Helst skulle jag vilja stoppa dem och skrika dem i ansiktet! Enkelt och kort och gott..
Ja, jag är en bitch idag med. Riktigt lättretlig. Men det går rätt bra. Sålänge alla är normala och jag får vara glad. Och det finns inga hattifnattar här idag någonstans vad jag sett, så denna dag kommer nog gå bra den med..

Funderar fortfarande på vilken dator jag skall investera i. Det står vad jag vet mellan en ASUS och en MAC! Har inte hunnit kolla upp ordentlig runt någon av dem en, men en dag snart behövs det göras. Jag behöver mig en liten burk att släpa med mig högt och lågt :)

Nu mera jobb.. Inte mycket kvar alls nu. Och papper kastas och saker kommer på plats. Snart vinkar jag hejdå åt denna plats som alla lixom hjälper till att göra så mycket sämre en den kan vara..

Kramar om//Elinen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0